πρός τό δεῖν οὕτω



  • εὕσημον λόγον δῶτε

     Νικαίας εγκώμιον*του ΚΩΣΤΑ ΧΑΤΖΗΑΝΤΩΝΙΟΥΤη χρονιά αυτή συμπληρώνονται 1700 χρόνια από την Α΄ Οικουμενική Σύνοδο η οποία συνήλθε στη Νίκαια της Βιθυνίας. Οι θεολογικές εκδηλώσεις, προφανώς, θα είναι αρκετές. Στο σημείωμα αυτό ας θυμηθούμε την κάποτε λαμπρή ελληνική πόλη της Βιθυνίας, που γνώρισε κι αυτή τις συνέπειες της κατάκτησης και του εξανδραποδισμού, μέσα από το εγκώμιο που έγραψε ο αυτοκράτορας Θεόδωρος Β΄ Λάσκαρις, τον καιρό που η πόλη ήταν έδρα του εξόριστου βυζαντινού κράτους (μετά την πρώτη άλωση της Κωνσταντινούπολης, την 13η Απριλίου 1204) και το οποίο σε ελεύθερη νεοελληνική απόδοση παραθέσαμε στο βιβλίο Το στέμμα των αυγών (Καστανιώτης, 2020). Το 1331, μετά από τριετή πολιορκία, η Νίκαια έπεσε οριστικά στα χέρια των Οθωμανών. Έκτοτε παρήκμασε και το 1920, πριν εισέλθει σε αυτήν ο ελληνικός στρατός, για μια τελευταία ελπίδα ελευθερίας, γνώρισε τη δήωση από τους τσέτες του Κεμάλ, τη σφαγή των κατοίκων της και την καταστροφή του ιστορικού ναού της Κοιμήσεως της Θεοτόκου (φωτογραφία). Ο άλλος ιστορικός της ναός, η Αγία Σοφία, που μετατράπηκε σε μουσείο

    Προηγούμενα εὕσημον λόγον δῶτε

    Ολα τα εὕσημον λόγον δῶτε








    ΔΙΑΒΑΖΩ ΣΕ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ( Ziria Festival και Προοδευτικός Σύλλογος Συκιάς Κορινθίας "Άγγελος Σικελιανός"): «Η "Ιερή Αγωνία" από την "Ομάδα Θέατρο Πρόταση" συγκίνησε όσους την παρακολούθησαν!». Δεν θα διαφωνήσω ότι το θεατρικό ήταν υψηλής αισθητικής σύλληψης και εκφοράς του στην κατοικία του Σικελιανού. Ωστόσο, ήταν δομημένο στην αντίστροφη αξιολόγηση του καλλιτεχνικού έργου, της προσφοράς, της ηθικής και ζωής τους, ανάμεσα στην Εύα Πάλμερ Σικελιανού και τον Άγγελο Σικελιανό. Ήταν προφανής η υποτίμησή του και η παρουσίαση της Εύας ως θύματός του...

    αναρτήθηκε από : tinakanoumegk on : Τετάρτη 10 Ιουλίου 2024 0 comments

     ΔΙΑΒΑΖΩ ΣΕ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ( Ziria Festival και Προοδευτικός Σύλλογος Συκιάς Κορινθίας "Άγγελος Σικελιανός"): «Η "Ιερή Αγωνία" από την "Ομάδα Θέατρο Πρόταση" συγκίνησε όσους την παρακολούθησαν!».

    Δεν θα διαφωνήσω ότι το θεατρικό ήταν υψηλής αισθητικής σύλληψης και εκφοράς του στην κατοικία του Σικελιανού. Ωστόσο, ήταν δομημένο στην αντίστροφη αξιολόγηση του καλλιτεχνικού έργου, της προσφοράς, της ηθικής και ζωής τους, ανάμεσα στην Εύα Πάλμερ Σικελιανού και τον Άγγελο Σικελιανό.
    Ήταν προφανής η υποτίμησή του και η παρουσίαση της Εύας ως θύματός του. Παρατηρήθηκαν και απρόσεκτες αυθαίρετες συνειρμικές κατασκευές με την επίκληση ανοίκειων αναφορών της Χρυσής Αυγής κλπ. Τα κέντρα εξουσίας είναι γνωστό ότι τον πολέμησαν. Στο τέλος είπα δυο λόγια στον σκηνοθέτη.
    Το έργο του Σικελιανού πρέπει να υποστηριχθεί από θεσμό του Δήμου. Εμείς πρέπει με αποδοχή της κληρονομιάς του ανθρώπου από την γενιά της πνευματικής ανάστασης, να μην ενδώσουμε σε κάθε κλινικο-ψυχοπολιτιστική χειραγώγιση και παραναγνώσεις του έργου του.
    Μπορεί να είναι εικόνα 1 άτομο

    Ετικέτες: