πρός τό δεῖν οὕτω



  • εὕσημον λόγον δῶτε

    Γεώργιος Σκλαβούνος21 ώρ.  · ΤΑ ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΙΟΝΙΟΥ ΒΟΥΛΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗΑπό το ψήφισμα της Εθνικής αξιοπρέπειας στο ψήφισμα της υποτέλειαςΗ κατεστημένη Εθνική και Επτανησιακή ιστορία παραθέτει συνήθως, αν όχι πάντα, ένα ψήφισμα για την Ένωση.Για την Ένωση των Ελληνικών Ιονίων με τον Ελλαδικό κορμό υπάρχουν τρία ψηφίσματα και όχι ένα.Πρόκειται για ψηφίσματα που διαφέρουν ριζικά μεταξύ τους ως προς τη νομική και πολιτική τους θεμελίωση. Ως προς την εθνική τους στόχευση.Βέβαια, το πέρασμα από το ένα ψήφισμα στο άλλο προϋποθέτει και αποκαλύπτει αλλαγές πολιτικής.Αποκαλύπτει αλλαγές – καρπούς σκληρών και αδυσώπητων αγώνων που παραμένουν στη λήθη και προφανώς προσπερνιόνται στις πανηγυρικές εκδηλώσεις.Το πέρασμα από το πρώτο ψήφισμα, το ψήφισμα της Εθνικής Αξιοπρέπειας, στο τελευταίο ψήφισμα, το ψήφισμα της Υποτέλειας, προϋπέθετε τη διάλυση, όχι απλά τη διάσπαση, του κόμματος των Ριζοσπαστών, όπως επίσης και τη διάσπαση, αν όχι τη διάλυση, του κόμματος των Μεταρρυθμιστών.Τα τρία αυτά ψηφίσματα με τις θεμελιώδεις μεταξύ τους διαφορές παρουσιάζονται κατωτέρω:1. Το Ψήφισμα τη

    Προηγούμενα εὕσημον λόγον δῶτε

    Ολα τα εὕσημον λόγον δῶτε








    ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΙΔΙΚΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΥΚΙΑΣ Δήμου Ξυλοκάστρου – Ευρωστίνης. (ΣΥΣΧΕΤΙΣΕΙΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ: ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΧΕΙΡΟΝΑΚΤΙΚΩΝ και ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ).

    αναρτήθηκε από : tinakanoumegk on : Πέμπτη 13 Ιουνίου 2024 0 comments


    Τα παιδιά παρουσίασαν ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΧΕΙΡΩΝΑΚΤΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ. Μιας εποχής που η αυθεντικότητα της διαδικασίας, εργασίας και το αποτέλεσμα ήταν δουλειά μαστόρων. Αυτών που το προϊόν ήταν και δική τους δημιουργικότητα και ταυτότητα. Ήταν η εποχή που η εργασία ήταν και τέχνη, είχε την στάμπα της αναγνωρισιμότητας του υποκειμένου – δημιουργού. Εποχή ελάχιστης συνέχειας, όταν μια σημερινή καθημερινότητα δεσμεύεται από τον πληθωρισμό τυποποιητικής βιομηχανικίστικης παραγωγής.

    Στην εκδήλωση του Σχολείου είδαμε έναν μικρό μεγάλο κόσμο: η υπενθύμιση παραδοσιακών επαγγελμάτων επανέφερε το παράδειγμα ενός κύκλου σχέσεων δάσκαλου – μαθητή, σε πεδία του εκπαιδευτικού μηχανισμού, απέναντι στον διεκπεραιωτισμό και την μικρή προσπάθεια του βίου.  

    Αλλά στο σχολείο αυτό πνέει και η αύρα του ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ. Με την αγάπη και φροντίδα για την δουλειά του και τα παιδιά – παιδιά του. Με την προθυμία των πολλών τρόπων διδακτικής έκφρασης. Μεγάλη εμπειρία να περπατούν στον Πευκιά οι μαθητές, χέρι – χέρι και ανάμεσα στους δασκάλους τους και να συνομιλούν.

    Αυτοί που συνέβαλαν στην δημιουργία του Ειδικού Σχολείου Συκιάς έκαναν  μεγάλο πολιτιστικό δώρο στην τοπική κοινωνία. Γιατί καινοτομία δεν είναι να εισάγεις νέες εφαρμογές σε κινητά ή ψηφιακές διευκολύνσεις. Πρώτη καινοτομία είναι η δημιουργία θεσμών Παιδείας, μόρφωσης, ψυχικής καλλιέργειας.

    Πολύ κοντά στο σπίτι του Σικελιανού, του κήρυκα της πολιτισμικής επιστροφής το σχολείο αυτό, αυτό το μικρό οίκημα και προαύλιος χώρος, είναι ένας όμορφος πολιτιστικός -μορφωτικός- εκπαιδευτικός οργανισμός, διδακτικός για τους τοπικούς πολιτιστικούς συλλόγους, σχολικές θεσμικές δομές.

    Να κοιτάζεις στα μάτια τον εαυτό σου, την ιστορία αυτών που εργάστηκαν για σένα, τα παραδοσιακά επαγγέλματα είναι μεν μια στροφή στην σεβαστική ειλικρίνεια του βίου. Επιβάλλει, ωστόσο και νοητικές συσχετίσεις και πρακτικές συνέπειες: προβολή των παραδειγμάτων εκπαίδευσης, ανθρώπινων σχέσεων και της αξίας παράδοσης της γνώσης.

    Γρηγόρης Κλαδούχος / Ξυλόκαστρο / 13-Ιουνίου 2024