Σχολικός εκφοβισμός: Τιμωρίες, πενθήμερες αποβολές, αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος και το «πρόβλημα» λύθηκε, ή μάλλον μετατοπίστηκε, ο μαθητής που το δημιουργούσε περιθωριοποιήθηκε, μεταφέρθηκε σε άλλο περιβάλλον αλλά τελικά… βοηθήθηκε; Ή ο θυμός ριζώνει πιο βαθιά μέσα του και καλλιεργείται όλο και περισσότερο όσο μεταβαίνει στην ενηλικίωση;
Αλήθεια, μπορεί να είναι η απάντηση στην σκληρότητα, η σκληρότητα; Μπορούμε να καταστείλουμε φαινόμενα βίας λειτουργώντας τιμωρητικά; Μήπως με τα νέα μέτρα καταλήγουμε να εκφοβίζουμε τον εκφοβιστή διδάσκοντας πως η δύναμη όλων είναι ο φόβος που δημιουργούμε στον άλλο;
(Φρόσω Φωτεινάκη, συγγραφέας και ψυχολόγος-ψυχοθεραπεύτρια).