• ΑΡΧΙΚΗ
  • Ποιος τι Που
  • προς το δειν ουτω
  • ευσημον λογον
  • μικροκοσμοι
  • ΦΙΛΙΚΕΣ ΣΕΛΙΔΕΣ
  • Facebook
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

δημιουργία   /   εδαφικές, ανθρωπολογικές ρίζες της οικονομίας    |    δημοκρατία  /  συμβουλιακές βάσεις σχέσεων θεσμών  -  κοινωνίας


τινακανουμε



Ποιος Κατι Που

  • αναρτήθηκε από: τινακανουμε27 May 2025

    «Η θλιβερή εγκατάλειψη της περιοχής της Μάχης των Θερμοπυλών» – Άρθρο της Αν. Καθηγήτριας Κωνσταντίνα Γογγάκη (το ήθος της μάχης των Θερμοπυλών - Η σημερινή εγκατάλειψη )

  • αναρτήθηκε από: τινακανουμε23 May 2025

    Η γαλοπούλα, η κατσαρίδα και η λαϊκή τέχνη - Για τους κινδύνους που έχει η εμπορευματοποίηση της παράδοσης - της Γωγώς Σπ. Καρακούση

  • αναρτήθηκε από: τινακανουμε22 May 2025

    Πολιτική και Πολιτισμός - Διαβάστε την άλλη πλευρά των γεγονότων με την πένα του Ntinos Papantoniou εδώ https://jennysworld.gr/?p=110263

  • αναρτήθηκε από: τινακανουμε21 May 2025

    ΑΡΧΑΙΟ ΛΙΜΑΝΙ ΛΕΧΑΙΟΥ - Ξενάγηση - ενημέρωση από τον Απόστολο Ε. Παπαφωτίου σε φοιτητές του Πανεπιστημίου Notre Dame, Indiana, U.S.A. στο χώρο της Βασιλικής του Αγίου Λεωνίδη.

  • αναρτήθηκε από: τινακανουμε17 May 2025

    Εντέλει, γιατί δεν διαβάζουμε σήμερα Σικελιανό; Σταχυολογώ πέντε βασικούς κατά την κρίση μου λόγους... «Από πού να ξεκινήσω;» – Εκτός σειράς γράφει ο Θάνος Γιαννούδης (από NEO ΠΛΑΝΟΔΙΟΝ)

Ολα τα θεματα Ποιος Κατι Που




ενδείξεις - αντενδείξεις


  • Κωνσταντίνα Νικολάκου 41 λ. · 👉Σαν σήμερα …. “Mythical Peloponnese” Η πτήση 644 της British Airways από το Heathrow του Λονδίνου προσγειώνεται για πρώτη φορά στο αεροδρόμιο « Βασίλειος Κωνσταντακόπουλος» στην Καλαμάτα ! / ...να μας δώσετε τα στοιχεία ένταξής του σε ένα καθολικό προγραμματισμό. https://www.kalimera-arkadia.gr/.../177311-neo...





  • πρός τό δεῖν οὕτω

  • ΠΟΝΤΙΟΙ ΚΑΙ ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ: Η ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΙΜΗΣ ΣΤΟΥΣ ΝΕΚΡΟΥΣ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΤΙΜΟΥΝ ΤΟΥΣ ΝΕΚΡΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΘΕΜΕΛΙΑΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.

  • ΔΥΟ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ: ΚΑΡΥΣΤΙΑΝΟΥ – ΚΛΑΥΔΙΑ Την Παρασκευή η Καρυστιανού μίλησε στην Ευρώπη για την διαφθορά, το μπάζωμα της αλήθειας, την δικαιοσύνη. Την επομένη η Κλαυδία τραγούδησε την αξία της μνήμης και της ζωής. ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΗΜΕΡΑ Ο ΠΟΝΟΣ ΕΓΙΝΕ ΛΟΓΟΣ. ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΗ Ο ΠΟΝΟΣ ΕΓΙΝΕ ΤΡΑΓΟΥΔΙ.

  • ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΤΖΙΟΛΑ – ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟ: Ο Μιχάλης Χαραλαμπίδης δεν σπαταλήθηκε στα μικρά, άγευστα, άσχημα και ψεύτικα.

  • ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ: Η ΕΠΙΚΗΡΥΞΗ ΤΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ / Η αρχική περίοδος της πολιτικής του ζωής - η διανοητική του ηγεμονία. / Του Γιάννη Χούτα, αρχιτέκτονα - (Ομιλία του σε εκδήλωση αφιερωμένη στη Μνήμη του Μιχ. Χαραλαμπίδη στις 28/3/2025 στον Φ. Σ. «Παρνασσός»).



  • Όλα τα θέματα πρός τό δεῖν οὕτω



    εὕσημον λόγον δῶτε


    ΤΑ ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΙΟΝΙΟΥ ΒΟΥΛΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ Από το ψήφισμα της Εθνικής αξιοπρέπειας στο ψήφισμα της υποτέλειας - Γεώργιος Σκλαβούνος

    Γεώργιος Σκλαβούνος21 ώρ.  · ΤΑ ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΙΟΝΙΟΥ ΒΟΥΛΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗΑπό το ψήφισμα της Εθνικής αξιοπρέπειας στο ψήφισμα της υποτέλειαςΗ κατεστημένη Εθνική και Επτανησιακή ιστορία παραθέτει συνήθως, αν όχι πάντα, ένα ψήφισμα για την Ένωση.Για την Ένωση των Ελληνικών Ιονίων με τον Ελλαδικό κορμό υπάρχουν τρία ψηφίσματα και όχι ένα.Πρόκειται για ψηφίσματα που διαφέρουν ριζικά μεταξύ τους ως προς τη νομική και πολιτική τους θεμελίωση. Ως προς την εθνική τους στόχευση.Βέβαια, το πέρασμα από το ένα ψήφισμα στο άλλο προϋποθέτει και αποκαλύπτει αλλαγές πολιτικής.Αποκαλύπτει αλλαγές – καρπούς σκληρών και αδυσώπητων αγώνων που παραμένουν στη λήθη και προφανώς προσπερνιόνται στις πανηγυρικές εκδηλώσεις.Το πέρασμα από το πρώτο ψήφισμα, το ψήφισμα της Εθνικής Αξιοπρέπειας, στο τελευταίο ψήφισμα, το ψήφισμα της Υποτέλειας, προϋπέθετε τη διάλυση, όχι απλά τη διάσπαση, του κόμματος των Ριζοσπαστών, όπως επίσης και τη διάσπαση, αν όχι τη διάλυση, του κόμματος των Μεταρρυθμιστών.Τα τρία αυτά ψηφίσματα με τις θεμελιώδεις μεταξύ τους διαφορές παρουσιάζονται κατωτέρω:1. Το Ψήφισμα τη

     η συνέχεια  ► 

    Προηγούμενα εὕσημον λόγον δῶτε


    • Η λαμπρή ελληνική πόλη της Βιθυνίας, που γνώρισε κι αυτή τις συνέπειες της κατάκτησης και του εξανδραποδισμού, μέσα από το εγκώμιο που έγραψε ο αυτοκράτορας Θεόδωρος Β΄ Λάσκαρις,

    • ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ Συζήτηση με τον φιλόσοφο Luciano Floridi για την Τεχνητή Νοημοσύνη (14/01/2025)

    • Παγκόσμια Ημέρα Ανθεκτικότητας στον Τουρισμό / ο Ανδρέας Μήλιος, συγγραφέας του βιβλίου Πώς να αναδείξεις τον τόπο σου, και ο Χρήστος Βασιλειάδης, συγγραφέας του βιβλίου Διαχείριση πελατειακών σχέσεων και μάρκετινγκ τουριστικών προορισμών, σχολιάζουν με γνώμονα την ελληνική πραγματικότητα.

    • Δυσφορία φύλου και ο ρόλος του διαδικτύου και των κοινωνικών δικτύων στη διαμόρφωσή του / της Ευγενίας Σαρηγιαννίδη

    Ολα τα εὕσημον λόγον δῶτε



    μικρόκοσμοι


    • 1 https://www.newshub.gr/el/apopseis/gia-ayto-i-poli-prepei-na-toys-timoriseiΓια αυτό η Πόλη πρέπει να τους τιμωρήσειΤου Μιχάλη Χαραλαμπιδη23 Νοεμβρίου 2021 - 07:30Κάντε share:Εν Συντομία... Αυτό το μόρφωμα, στο βιβλίο μου αναλύω τα στάδια, τις στιγμές του τερατογονικο...

       η συνέχεια  ► 

    • Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΨΥΧΩΝ

       ...

       η συνέχεια  ► 

    • Η εκπομπή "ΑΞΙΟΝ ΛΟΓΟΥ," της Παρασκευής 14 Μαρτίου 2025. στον Just Radio 96.4 https://open.spotify.com/episode/0KJiAWrSyYpawKWFV0VYyw *Ο "πρότυπος" κανονισμός των δημοτικών συμβουλίων δια χειρός Βασίλη Σπανάκη. *Ο ανασχηματισμός του επιτελικού κράτους. *Δημοσκοπήσεις και κόμματα χωρίς ψηφοφόρους. *Το έγκλημα των Τεμπών. *Η Εθνική ανυπαρξία. *Η ειρήνη υπό διωγμό από τους Ευρωπαίους "ηγέτες". * Η συνομιλία με τον πολιτικό επιστήμονα Ilias Papanastasiou για την Ελλάδα,την μέση Ανατολή και την Ευρώπη. Άξιον Λόγου open.spotify.com Άξιον Λόγου Άξιον λόγου. · Episode Γρηγόρης Κλα

       Η εκπομπή "ΑΞΙΟΝ ΛΟΓΟΥ," της Παρασκευής 14 Μαρτίου 2025.στον Just Radio 96.4 https://open.spotify.com/episode/0KJiAWrSyYpawKWFV0VYyw*Ο "πρότυπος" κανονισμός των δημοτικών συμβουλίων δια χειρός Βασίλη Σπανάκη.*Ο ανασχηματισμός του επιτελικού κράτους.*Δημοσκοπήσεις και κόμμ...

       η συνέχεια  ► 

    προηγούμενα μικρόκοσμοι





    Η επισιτιστική κρίση που προέβλεψε για το 2022 η ταινία “Soylent Green” Τι μας διδάσκει ο κινηματογράφος (2.0) - Γράφει η Σωτηρία Ορφανίδου

    αναρτήθηκε από : tinakanoumegk on : Κυριακή 24 Σεπτεμβρίου 2023 0 comments


    Γράφει η Σωτηρία Ορφανίδου


    Μετά την οικονομική κρίση, που τοποθετείται στο 2008, παρότι στην Ελλάδα τα σημάδια ήταν ορατά από την έναρξη της χιλιετίας, και την υγειονομική κρίση που έσκασε σαν βόμβα το 2020, στη «σκυταλοδρομία κρίσεων» (βλ. Κων. Βαθιώτη, “Σκυταλοδρομία κρίσεων: Το αγώνισμα των ευτυχισμένων σκλάβων”, Κυριακάτικη Δημοκρατία, 18/9/2022) έχουν σειρά η ενεργειακή και η επισιτιστική κρίση, σύμφωνα με τις καθημερινές πομπώδεις προαναγγελίες. Μάλιστα, ο ρωσο-ουκρανικός πόλεμος επιτάχυνε ή αλλιώς έδωσε ένα βολικό άλλοθι για αυτές τις πιθανότατα προαποφασισμένες δυσχερείς εξελίξεις.

    Έτσι, τα ΜΜΕ κατακλύστηκαν από καταστροφικά σενάρια για επικείμενη έλλειψη σιταριού, ζωοτροφών, αύξηση τιμών με το φαινόμενο του ντόμινο, προβλήματα στην διανομή φυσικού αερίου με τον κίνδυνο για μαζικά μπλακάουτ στην Ευρώπη κ.ο.κ. Η απειλή αυτή έρχεται να προσθέσει φόβο και ανασφάλεια σε μια οικονομία πληγωμένη από τα λοκντάουν της πανδημίας, με ετοιμοθάνατες μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, υπερχρεωμένα νοικοκυριά, την ανεργία στα ύψη και με τη φτωχοποίηση των λαών να φαίνεται στον ορίζοντα.

    Ταυτόχρονα, ο πλούτος, αλλά και η υψηλή τεχνολογία, συγκεντρώνεται στα χέρια μιας προνομιούχας πάμπλουτης ελίτ, προσφέροντάς της ακόμη μεγαλύτερη δύναμη. Όλα αυτά συμβαίνουν σήμερα, εν έτει 2022, ενώ αναμένουμε έναν δύσκολο χειμώνα, όπως μας προειδοποιούν πολιτικοί και δημοσιογράφοι οι οποίοι παπαγαλίζουν το δημοσίευμα του περιοδικού TIME ότι πιθανότατα η Ευρώπη «θα αντιμετωπίσει τον χειρότερο χειμώνα από την εποχή του τέλους του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, από το 1944 προς το 1945» (Αύγουστος 2022, https://time.com/6209272/europes-energy-crisis-getting-worse/).

    Εντελώς συμπτωματικά, το 2022 είναι η χρονιά κατά την οποία ξεδιπλώνεται ένα εφιαλτικό σκηνικό στη Νέα Υόρκη, σύμφωνα με το δυστοπικό σενάριο της ταινίας “Soylent Green” (1973). Το σενάριο βασίζεται στο μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας “Make Room! Make Room!” του Harry Harrison γραμμένο το 1966, ωστόσο η εξέλιξη προς το τέλος της ιστορίας και η πιο σοκαριστική ανακάλυψη στο έργο είναι προϊόν του σεναριογράφου.

    Στην ταινία, εξαιτίας του φαινομένου του θερμοκηπίου, της ρύπανσης, του υπερπληθυσμού και ποικίλων περιβαλλοντικών καταστροφών, οι καλλιέργειες έχουν καταστραφεί, η γη είναι άγονη, τα τρόφιμα σπανίζουν και το κρέας είναι πολύτιμο σαν χρυσάφι, προσιτό μόνο σε μια πλούσια ελίτ και φυλάσσεται κλειδωμένο. Στους δρόμους της πόλης και σε κοινόχρηστους χώρους κτιρίων στοιβάζονται χιλιάδες άστεγοι, αρκετοί πολίτες φορούν μάσκες λόγω της ρύπανσης, ενώ η νυχτερινή κυκλοφορία απαγορεύεται. Οι νεκροί δεν κηδεύονται, αλλά μεταφέρονται σε ειδικό χώρο αποβλήτων. Τα καταστήματα τροφίμων θυμίζουν γκισέ τράπεζας, καθώς έχουν κάγκελα για ασφάλεια και κλειδαριές, ενώ τα φυσικά τρόφιμα σπανίζουν και είναι πανάκριβα.

    Η επισιτιστική κρίση, το ενεργειακό έλλειμμα, οι κοινωνικές αναταραχές και η φτώχεια έχουν “χτυπήσει κόκκινο” και η παραγωγή τροφής είναι μονοπώλιο της εταιρείας Soylent που διαφημίζει ένα υπερεπεξεργασμένο και υπερσυμπυκνωμένο παρασκεύασμα που μοιάζει με σκληρό μπισκότο, βασισμένο σε φυτικά συστατικά. Ιδιαίτερα η πράσινη εκδοχή του, το “Soylent Green”, χαρακτηρίζεται ως «θαυματουργή τροφή» και κύριο συστατικό του είναι το πρωτεϊνούχο ωκεάνιο πλαγκτόν.

    Το τρόφιμο αυτό έχει πολύ μεγάλη ζήτηση κι έτσι οι ποσότητές του είναι περιορισμένες, με αποτέλεσμα να είναι διαθέσιμο μέσω κουπονιών στη λαϊκή αγορά μόνο μία ημέρα της εβδομάδας, κατά την οποία στους δρόμους περιπολούν ισχυρές δυνάμεις ασφαλείας καθώς συχνά ξεσπούν επεισόδια με αφορμή τις ποσότητες και τη διαθεσιμότητα του φαγητού. Στα έντονα επεισόδια και στον συνωστισμό, επιστρατεύονται από την αστυνομία μπουλντόζες, οι οποίες “φτυαρίζουν” τους ανθρώπους και τους πετούν σε μεγάλα κοντέινερ.

    Στον αντίποδα, το κράτος προσφέρει γενναιόδωρα στους “ωφελούμενους” (όπως αναγράφεται σε σχετική ταμπέλα), μια δωρεάν παροχή: την ευθανασία. Σε ένα μεγάλο σύγχρονο και καθαρό κτίριο, που θυμίζει σύγχρονο spa, με εξυπηρετικούς και χαμογελαστούς υπαλλήλους, οι πολίτες που αποφασίζουν να τερματίσουν τη ζωή τους εξαιτίας των δυσμενών συνθηκών, δέχονται ιδιαίτερη περιποίηση. Οδηγούνται σε έναν μεγάλο θάλαμο όπου ξαπλώνουν χωρίς τα ρούχα τους σε ένα κρεβάτι, σκεπάζονται με λευκά σεντόνια, τούς προσφέρεται το μοιραίο ποτό και ακούν την αγαπημένη τους μουσική παρακολουθώντας μια προβολή εικόνων με τα αγαπημένα τους χρώματα και αγαπημένες εικόνες του παρελθόντος, όπως τοπία με βουνά, λιβάδια, άνθη, ζώα, πουλιά, ποτάμια, κ.λπ., σε μια εικοσάλεπτη “τελετή”.

    Στην εξέλιξη του σεναρίου, όταν ο ένας από τους δύο πρωταγωνιστές, ο ηλικιωμένος Σολ Ροθ (Έντουαρντ Τζ. Ρόμπινσον) αποφασίζει να υποβληθεί σε ευθανασία, το αντιλαμβάνεται ο καλός φίλος του και συγκάτοικος Ρόμπερτ Θορν (Τσάρλτον Ίστον), που εργάζεται ως αστυνομικός ντετέκτιβ, οπότε εισβάλλει αναστατωμένος στο κτίριο με τη βία, αλλά είναι ήδη αργά. Το μόνο που προλαβαίνει είναι να παρακολουθήσει τις τελευταίες στιγμές του φίλου του πίσω από ένα τζάμι και να έχει μια τελευταία συζήτηση μαζί του πριν εκείνος αφήσει την τελευταία του πνοή.

    Η δυσάρεστη έκπληξη, ωστόσο, έρχεται αμέσως μετά, όταν ο Ρόμπερτ βλέπει τους υπαλλήλους να μπαίνουν στον θάλαμο και να απομακρύνουν το κρεβάτι, που έχει ρόδες, από το δωμάτιο (σ.σ. στη συνέχεια του άρθρου αποκαλύπτεται το φινάλε της ταινίας). Αποφασίζοντας να μάθει πού οδηγείται το πτώμα, ο Ρόμπερτ κατεβαίνει στα υπόγεια του φωτεινού κτιρίου, τα οποία κρύβουν μια αποτρόπαιη πραγματικότητα:

    Τα πτώματα των “ωφελούμενων” μετά την ευθανασία τους πετιούνται ολόκληρα τυλιγμένα με λευκά σεντόνια σε μεγάλα απορριμματοφόρα, και στη συνέχεια οδηγούνται σε ένα εργοστάσιο επεξεργασίας όπου τεμαχίζονται, πολτοποιούνται και όπως αποδεικνύεται όταν ο Ρόμπερτ ακολουθεί τον ιμάντα στη γραμμή παραγωγής, το τελικό προϊόν που προκύπτει είναι το περίφημο τρόφιμο “Soylent Green”.

    Σοκαρισμένος από την ανακάλυψη και τραυματισμένος από την καταδίωξη κατά την απόδρασή του από το εργοστάσιο, ο Ρόμπερτ φωνάζει τη φρικτή αλήθεια και καλεί όλους να τη διαδώσουν, ώστε να σταματήσει αυτό το μαζικό, νοσηρό έγκλημα. Στην ταινία δεν είναι σαφής η έκβαση, καθώς τραυματιοφορείς μεταφέρουν τον Ρόμπερτ που αιμορραγεί και κραυγάζει συνεχώς τη φρικτή αλήθεια στους συμπολίτες του, ωστόσο όσοι τον ακούν αδυνατούν να τον πιστέψουν και τον καθησυχάζουν, αποδίδοντας πιθανότατα τη συμπεριφορά του σε παραλήρημα εξαιτίας του τραυματισμού του.

    Οι ομοιότητες του σήμερα με το σενάριο της ταινίας είναι δυστυχώς αρκετές, πέρα από τη χρονολογία 2022, παρότι στην ταινία παρουσιάζονται ακρότητες με έντεχνο, αλλά συχνά και ωμό τρόπο. Αν και στην εποχή μας δεν εφαρμόζεται η αποτρόπαια λύση του κανιβαλισμού, η ιδέα των υπερ-επεξεργασμένων τροφίμων με φυτική βάση ή εναλλακτικές πηγές πρωτεΐνης εφαρμόζεται όλο και περισσότερο στις μέρες μας. (Σημειώνεται ότι είχαν κυκλοφορήσει φήμες για χρήση ανθρώπινων κυττάρων από την κυτταρική σειρά ΗΕΚ293, η οποία προέρχεται από καλλιέργεια ανθρώπινων εμβρυϊκών νεφρικών κυττάρων, σε επώνυμα επεξεργασμένα προϊόντα διατροφής, όμως αυτές διαψεύστηκαν το 2017 από τον ιστότοπο κατά της παραπληροφόρησης Ellinika Hoaxes με τον ισχυρισμό ότι «η κυτταρική γραμμή ΗΕΚ293 χρησιμοποιήθηκε στην έρευνα για τα ενισχυτικά γεύσης αλλά κανένα μέρος των κυττάρων ΗΕΚ293 δεν περιέχεται στα ενισχυτικά γεύσης ή στα τελικά προϊόντα διατροφής», βλ. https://www.ellinikahoaxes.gr/2017/03/13/senomyx-hek-293/).

    Έτσι, στην αγορά διατίθενται ήδη υπερεπεξεργασμένα φυτικά υποκατάστατα κρέατος, με μορφή λουκάνικου, μπιφτεκιού κ.λπ., υπάρχει έντονη συζήτηση για τη χρήση εντόμων σε άλευρα και ως συστατικό τροφίμων καθώς περιέχουν πρωτεΐνη, ενώ η αναζήτηση λύσεων για εναλλακτικές πηγές πρωτεΐνης αποτελεί αντικείμενο έρευνας σε εγχώρια ακαδημαϊκά ιδρύματα, όπως π.χ. στο Εργαστήριο Χημείας και Τεχνολογίας Τροφίμων του Τμήματος Χημείας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, στο οποίο παρασκευάστηκαν μπισκότα και κουλούρια με πρώτη ύλη τους αλευροσκώληκες.

    Η προώθηση της εντομοφαγίας ξεκίνησε σχετικά πρόσφατα, με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εγκρίνει τους αλευροσκώληκες για κατανάλωση «για μια πιο υγιή και βιώσιμη διατροφή» (βλ. περισσότερα στον Εκτελεστικό Κανονισμό (ΕΕ) 2022/169, 08.02.2022, https://eur-lex.europa.eu/eli/reg_impl/2022/169/oj και στο άρθρο στο Newsroom της ΕΕ “Μικρά έντομα — Μεγάλα οφέλη! Εγκρίνονται τα έντομα ως τρόφιμα στην ΕΕ”, 02.06.2021, https://ec.europa.eu/newsroom/sante/items/712990/el).

    Άλλες καινοτομίες που επιστρατεύονται είναι η τρισδιάστατη εκτύπωση συνθετικού κρέατος (βιοεκτύπωση), ώστε να μιμείται τις ίνες του πραγματικού κρέατος, και η εργαστηριακή παραγωγή κρέατος, δηλ. κρέας από πραγματικά ζωικά κύτταρα και ιστούς που όμως πολλαπλασιάζονται στο εργαστήριο. Όλα τα παραπάνω αφορούν τρόφιμα υψηλής επεξεργασίας, τα οποία προφανώς περιέχουν επίσης πρόσθετα, συντηρητικά, χρωστικές, ενισχυτικά γεύσης κ.λπ., δηλ. τροφές που απέχουν πολύ από τις πραγματικά φυσικές χορτοφαγικές τροφές, όπως όσπρια, φρούτα και λαχανικά.

    Τέλος, έχει διατυπωθεί εδώ και αρκετά χρόνια η επιστημονική άποψη ότι η εκτροφή βοοειδών επιδεινώνει την κλιματική αλλαγή εξαιτίας της εντερικής ζύμωσης και της κοπριάς, με αποτέλεσμα την αύξηση του μεθανίου στην ατμόσφαιρα (επ’ αυτού πρβλ. την επικριτική αναφορά του Κων. Βαθιώτη, Από την πανδημία στην κλιματική αλλαγή. Συντονισμένα τρομο-κράτη σε φόντο παγκόσμιας διακυβέρνησης, εκδ. Αλφειός, Αθήνα 2021, σελ. 248), ενός αερίου του θερμοκηπίου που αποτελεί το 0,00018% της σύστασης της ατμόσφαιρας, ωστόσο θεωρείται ότι η σημασία του είναι καθοριστική και επιβλαβής για την παγκόσμια υπερθέρμανση, καθώς απορροφά σημαντική ποσότητα ηλιακής ακτινοβολίας. Η λύση που προωθείται είναι ο περιορισμός της εκτροφής και της κατανάλωσης βοδινού κρέατος.

    Σχετική εκτενή αναφορά κάνει ο Μπιλ Γκέιτς στο βιβλίο του με τίτλο “Πώς να αποφύγουμε μια κλιματική καταστροφή: Οι λύσεις που έχουμε και οι καινοτομίες που χρειαζόμαστε” (εκδ. Πατάκη, 2021, σελ. 194). Ο Γκέιτς αναφέρει ότι δεν είναι ρεαλιστικό να σταματήσουμε την εκτροφή ζώων και να περάσουμε όλοι στον βιγκανισμό (veganism), αλλά ότι:

    «[μ]πορούμε, ωστόσο, να μειώσουμε την κατανάλωση κρέατος συνεχίζοντας να απολαμβάνουμε τη γεύση του. Μια επιλογή είναι τα φυτικά υποκατάστατα κρέατος: πρόκειται για φυτικά προϊόντα επεξεργασμένα με διάφορους τρόπους ώστε να μιμούνται τη γεύση του κρέατος».

    Το 2022 θα ολοκληρωθεί σε δύο περίπου μήνες, όμως με τις ρευστές συνθήκες που επικρατούν και τη συνέχιση ενός κομβικού πολέμου στην Ευρώπη, κανείς δεν μπορεί να προβλέψει με ακρίβεια πόσες ακόμη ομοιότητες θα υπάρξουν τελικά σε σχέση με το σενάριο της ταινίας. Και σαφώς, κανείς από τους σινεφίλ που απολαμβάνει μια δυστοπική ταινία επιστημονικής φαντασίας δεν εύχεται αυτή να πραγματοποιηθεί.

    ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το κείμενο αυτό δημοσιεύτηκε σχεδόν αυτολεξεί στην εφημερίδα “Κυριακάτικη Δημοκρατία”, φ. 09/10/2022, σελ. 06β/22, 07β/23. Ωστόσο, κατά την παρθενική διαδικτυακή δημοσίευσή του στο blog “Truth revealed”, αφιερώνεται στην αυτόχειρα υγειονομικό σε αναστολή, την 36χρονη Χρυσάνθη, με την ευχή να είναι η μόνη και τελευταία ανθρώπινη απώλεια στο φρικτό σκηνικό που την εξώθησε σε αυτοκτονία, η οποία αναπόφευκτα φέρνει στον νου τη δωρεάν προσφερόμενη από το κράτος ευθανασία του σεναρίου της ταινίας "Soylent Green". Παρά τη γνωστή ρήση, ορισμένες φορές η τέχνη δημιουργείται ώστε να ΜΗΝ την αντιγράψει η ζωή. Χρυσάνθη, Καλό Παράδεισο!

    https://kvathiotis.substack.com/p/2022-soylent-green?utm_source=facebook&sd=pf&fbclid=IwAR0zc-n5xbP2u_2cruflVfqPI1B6PMYmRHpwuDlzZMWyLAk4y3yfiBlmHbA

    Ετικέτες: ποιόςκάτιπου
    Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα
    Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα
    • rss
    • facebook
    Copyright 2016 τινακανουμε