Ελευσίνας
[Αφίσα της Γιορτής του Κρασιού στο Δαφνί. Καθιερώθηκε από το 1953 -τελούσε υπό την αιγίδα του ΕΟΤ, κατόπιν πρωτοβουλίας της “Ελληνικής Περιηγητικής Λέσχης”]
Το Ελληνικό Δίκτυο ΦΙΛΟΙ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ έχει διοργανώσει ημερίδες, συνέδρια, ξεναγήσεις κ.λπ. με θέμα τον τουρισμό και έχει συνυπογράψει Ευρωπαϊκές και Διεθνείς διακηρύξεις για τη μεταρρύθμισή του και την προστασία του φυσικού και του ανθρωπογενούς περιβάλλοντος. Στην παρούσα δημοσίευση περιοριζόμαστε στην ακρίβεια και στην αντιεπαγγελματική συμπεριφορά ορισμένων που εμπλέκονται στον τουρισμό, οι οποίοι δυσφημούν συνολικά τον τουρισμό στη χώρα μας.
Κατά αρχάς ας επικεντρωθούμε στη δραματική διαπίστωση που έκανε ο γνωστός δημοσιογράφος Τάσος Δούσης κατά τη διάρκεια συνέντευξης στο Metropolis 95.5 και την εκπομπή «Τρίτο Ημίχρονο».
“Ως γρανάζι της τουριστικής βιομηχανίας θεωρώ ότι δυστυχώς έχουμε μπει σε κατηφορικό δρόμο διότι κάποιοι θεωρούν ότι μπορούν σε 2-3 μήνες να κάνουν περιουσία και να βγάλουν τα λεφτά για τα επόμενα χρόνια. Δεν είναι δυνατόν να παρατηρούνται φαινόμενα τρομερής αισχροκέρδειας εναντίον των τουριστών σε ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της επικράτειας, όχι μόνο στη Μύκονο και στη Σαντορίνη. Αυτό που έγινε στη Μύκονο τα περασμένα 3 χρόνια το πληρώνουμε τώρα. Αυτό το τρομερό όργιο στον τουρισμό που κλέβανε τους ανθρώπους, αυτά τα περίφημα «χρυσά» καλαμαράκια τα πληρώνουμε μέχρι σήμερα. Κάποιοι απαράδεκτοι επαγγελματίες βάζουν τους τουρίστες να καθίσουν σε τραπέζια και χωρίς να τους έχουν ότι για να δουν εκεί το ηλιοβασίλεμα, πρέπει να κάνουν ελάχιστη κατανάλωση 1000 ευρώ. Και τον βάζουν τον άνθρωπο να καθίσει εκεί και του ζητάνε 1000 ευρώ τη στιγμή που αυτός έχει πάρει ένα ποτήρι κρασί. Και μετά τον απειλούν κλπ. Αυτά τα πράγματα που γινόντουσαν πέρσι και πρόπερσι στη Μύκονο, στη Σαντορίνη και σε άλλα μέρη τα πληρώνει σήμερα ο τουρισμός. Γιατί υπάρχει σήμερα ένα ολόκληρο κίνημα εναντίον της χώρας μας. Αν μπείτε στο Booking και βάλετε ξενοδοχεία σε Μύκονο, Σαντορίνη, Κρήτη, Κέρκυρα για 1-20 Αυγούστου θα δείτε ότι στη Μύκονο είναι 350 ανοιχτά ξενοδοχεία, στη Σαντορίνη 450, σε όλη την Κρήτη 1200, δεν έρχεται κανένας. Έχουμε μεγάλο πρόβλημα….
….Τους κλέψαμε από πάνω. Μπαίναμε στα ξενοδοχεία τους, τους παίρναμε τα ρολόγια, τους πλακώναμε στο ξύλο, τους χρεώναμε εξτρά τα τραπέζια. Και όλοι αυτοί οι τύποι έχουν πλακωθεί στην αρνητική διαφήμιση….” [ΕΔΩ]
Η μείωση του τουρισμού έχει επιβεβαιωθεί και στην πρόσφατη συνέντευξη του Νίκου Δένδια στο ΣΚΑΙ. Ο πρώην υπουργός Εξωτερικών δήλωσε μεταξύ των άλλων: “Δεν πάει πολύ καλά η σεζόν. Είχαμε βάλει τον πήχη στον ουρανό. Ενώ δεν είναι κακή σεζόν καθεαυτή, όμως είναι χαμηλότερη από αυτό που περιμέναμε. Για διάφορους λόγους, ακρίβεια αλλά και ο καιρός, δεν μας βοήθησε ο καιρός…” [ΕΔΩ].
[Καταγγελία τουρίστα για ξενοδοχείο στη Μύκονο – Του χρέωσαν 148€ μια μερίδα καλαμάρια, 38€ κάθε MilkShake | Φωτογραφία και σχόλια από το διαδίκτυο 22.06.2023, ώρα 15:51]
Ακρίβεια, αντιεπαγγελματική συμπεριφορά και η φιλοσοφία της “αρπαχτής” προφανώς δεν είναι ο κανόνας, είναι όμως η κορυφή του παγόβουνου, υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που υπονομεύουν και δυσφημούν τις τουριστικές υπηρεσίες στη χώρα μας.
Ένα ακόμα παράδειγμα αντιεπαγγελματισμού “Έχω νοικιάσει για 24/12-27-12 δωμάτιο με 100 ευρώ. Είμαστε 2 ζευγάρια. Φτάνοντας ο δρόμος είχε πάγο και ήρθε ο ξενοδόχος να μας πάρει. Με βαζουν σε ένα δωμάτιο που μόλις το είδα έπαθα σοκ. Καμμία σχέση με αυτό που είχα κλείσει. Αν ήμουν μόνη θα έφευγα. Έγινε κάποια έκπτωση στην τιμή. Το καθιστικό του ξενώνα ήταν πολύ “κρύο” δεν έχει ούτε ένα χαλάκι. Ο χώρος για το πρωινό μικρός. Φεύγοντας η σύζυγος του ξενοδόχου είχε την απαίτηση να πληρώσω 100 ευρώ αυτή την τρώγλη που ούτε δηλωμένο δεν πρεπει να ήταν. Της έδωσα λιγότερα, μούτρωσε και μόνο που δεν με εβρισε ενώ θα έπρεπε να ζητησει συγνώμη.” (Από το Tripadvisor).
Γιατί παρατηρούνται όλα αυτά? αν και είναι εξαιρέσεις που δημιουργούν όμως μεγαλύτερες εικόνες αντιεπαγγελματισμού στη χώρα μας. Μια εξήγηση είναι αυτή που περιγράφει ο Νίκος Κονδυλάτος:
“Η αναζήτηση μίας θέσης στο Δημόσιο υπήρξε η πρώτη προτεραιότητα των Ελλήνων όλα αυτά τα χρόνια που πέρασαν. Η δεύτερη προτεραιότητα ήταν η απασχόλησή του με τον τουρισμό καθώς συνιστά και αυτή μία εύκολη λύση. Για την μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων που ασχολείται με τον τουρισμό δεν χρειάζεται κανείς ούτε καν να σπουδάσει. Μπορεί να τα καταφέρει πολύ καλά, ακόμα και αν έχει τελειώσει μόνο το Δημοτικό. Όλες οι τουριστικές περιοχές είναι κατάσπαρτες μe cafes, bars, ταβέρνες, μεζεδοπωλεία, φούρνους, μίνι μάρκετς, καντίνες, εννοείται και rooms to let, και cars to let και “γουρούνες” και σκάφη to let και άλλα πολλά, ενώ οι παραλίες είναι γεμάτες με ξαπλώστρες από τις οποίες μπορείς να θαυμάζεις, εκτός από τα καλλίγραμμα σώματα, και κάθε είδους σπορ και παιγνίδια της θάλασσας. Αν είσαι τυχερός μπορεί και να βρέχεσαι από τα απόνερα κάποιας από τις τεράστιες πλωτές πολυκατοικίες-κρουαζιερόπλοια ονομάζονται- που πλησιάζει για να δέσει σε κάποιο φιλόξενο λιμάνι,αυτά που εκπέμπουν ρύπους, σύμφωνα με διεθνείς έρευνες, όσο 50000 αυτοκίνητα (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 30/06/2019)” [ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΕΔΩ]
Σε μια εποχή που οι πληροφορίες για το κόστος και της ποιότητας των υπηρεσιών είναι διαθέσιμες με το πάτημα ενός κλικ..Δύο μόνο παραδείγματα α) Is Greece Expensive? A Greece Trip Cost Guide [ΕΔΩ] β) How much Does a Trip to Greece Cost? (2023 Travel Budget) [ΕΔΩ].
Σε μια εποχή που ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και η ποιότητα των υπηρεσιών, της αξιοπιστίας, οι λογικές τιμές σε σχέση με το επίπεδο των υπηρεσιών κάνουν τη διαφορά…
Σε μια εποχή που ο τουρισμός δεν είναι μόνο το άραγμα και το ξεσάλωμα αλλά και το φυσικό και το ανθρωπογενές περιβάλλον, η τοπική κουζίνα, η ευγένεια, η διευκόλυνση, η εύκολη πρόσβαση σε πληροφορίες και προτάσεις γύρω από τον τόπο προορισμού….
Σε μια τέτοια εποχή θα πρέπει η πολιτεία, δηλαδή η εκάστοτε κυβέρνηση – η τοπική αυτοδιοίκηση – οι εμπλεκόμενοι επαγγελματίες στον τουρισμό – οι ΜΚΟ που έχουν ως αντικείμενο την προστασία της φύσης και προβάλλουν το βιώσιμο τουρισμό κ.λπ. να παίξει το ρυθμιστικό και ελεγκτικό της ρόλο για την ποιότητα των υπηρεσιών και τη τοπική βιώσιμη ανάπτυξη.
Ας μη βιαστούν οι νεοφιλελεύθεροι που έχουν ως σλόγκαν “η αγορά αυτοριθμίζεται” για το ρυθμιστικό και ελεγκτικό ρόλο της πολιτείας. Πρώτα ας δουν την φωτογραφία που ακολουθεί από το “Ξενοδοχείο” στον Αρχαιολογικό χώρα της Ελευσίνας και τότε ας διατυπώσουν τις θέσεις τους.
Το ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ στον Αρχαιολογικό Χώρο της Ελευσίνας και τα μέτρα “των ηγεμόνων κατά της εκμετάλλευσης και κατά της κερδοσκοπίας” | Τροφή για σκέψη στις μέρες μας [ΕΔΩ]
Το θέμα τουρισμός και ειδικότερα του Βιώσιμου Τουρισμού είναι ψηλά στον κατάλογο των ΦτΦ… Περισσότερες πληροφορίες στην κατηγορία ΒΙΩΣΙΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ στην ιστοσελίδα των ΦτΦ [ΕΔΩ]
ΑΠΟ: https://www.naturefriends.gr/2023/06/22/ο-τουρισμός-η-ακρίβεια-η-κακή-συμπεριφ