ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑNDREA ZΗOK
Για όσους δεν έχουν καταλάβει, ο έλεγχος και ο προσανατολισμός των social media στη Δύση αντιπροσωπεύει τον ισχυρότερο μοχλό προετοιμασίας της κοινής γνώμης στην ιστορία.
ΜΜΕ: Ελευθερία του Τύπου ή ελεγχόμενη προπαγάνδα;
Έχετε την εντύπωση ότι ήδη γνωρίζετε πως γίνεται η προπαγάνδα μέσω των ΜΜΕ; Όταν διαβάσετε αυτό, θα αλλάξετε ίσως άποψη. Με πολλές αναφορές στα θέματα υγείας, το άρθρο θα μπορούσε να είναι το εγχειρίδιο του κάθε καλώς ενημερωμένου αναγνώστη. Είναι εκτενές, ωστόσο διαβάζεται και σαν ιστορία αληθινής κατασκοπείας!
Το άρθρο είναι του John P. Thomas, δημοσιεύτηκε στο healthimpactnews.com και αναφέρεται στον έλεγχο των ειδήσεων γενικότερα, αλλά και ειδικά στα ιατρικά άρθρα που γράφονται για να διαμορφώσουν την κοινή γνώμη. Ακόμα μιλάει για τα σεμινάρια που γίνονται στους ‘βαλτούς’ του διαδικτύου και των social media, και για τις τεχνικές χειραγώγησης της κοινής γνώμης μέσα από ειδήσεις και πληρωμένα δημοσιεύματα. Το άρθρο είναι εκτενές αλλά θα μπορούσε να θεωρηθεί ως το εγχειρίδιο του καλώς πληροφορημένου, ενώ διαβάζεται και… σαν θρίλερ κατασκοπείας!
Ξέρετε ότι οι συνήθεις ειδήσεις, επιστημονικά άρθρα και ιστοσελίδες στο διαδίκτυο χρησιμοποιούν τεχνικές προπαγάνδας για να ελέγχουν το μυαλό σας και να χειραγωγούν τα συναισθήματά σας;
Η χειραγώγηση του (αμερικανικού) νου έχει γίνει μια εκλεπτυσμένη επιστήμη. Τα Media παρουσιάζουν τις μισές αλήθειες, δίνουν τις εικόνες μιας διαστρεβλωμένης πραγματικότητας και λένε ψέματα έτσι ώστε να μπορούμε να εμπιστευόμαστε τις επίσημες εκθέσεις της κυβέρνησης, να αποδεχτούμε τους ισχυρισμούς και τα σχέδια των επιχειρήσεων και να πιστέψουμε το έργο των επιστημόνων που κάνουν έρευνα για λογαριασμό των κυβερνητικών υπηρεσιών και εταιρειών.
Με αυτό το άρθρο θα εξετάσουμε πώς τα mainstream μέσα ενημέρωσης διαστρεβλώνουν την αλήθεια, αλλά και πώς οι υπηρεσίες δημοσίων σχέσεων έχουν δημιουργήσει ψεύτικες οργανώσεις για την προσομοίωση των λαϊκών κινημάτων και πώς οι κυβερνητικές υπηρεσίες και εταιρείες χειρίζονται και κατασκευάζουν την επιστημονική έρευνα για να προωθήσουν την ατζέντα τους.
12 απλά βήματα που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να σπάσετε τη δύναμη της προπαγάνδας και να διαχωρίσετε τα ψέματα από την αλήθεια.
Τα ΜΜΕ ελέγχονται για περισσότερο από εκατό χρόνια
Η χειραγώγηση της κοινής γνώμης μέσα από mainstream μέσα ενημέρωσης δεν είναι νέα. Κατά τη διάρκεια των ετών που προηγήθηκαν του Α Παγκοσμίου Πολέμου, ο Πρόεδρος Woodrow Wilson χρησιμοποίησε μια ομάδα των μέσων ενημέρωσης για να αλλάξει την άποψη των Αμερικανών σχετικά με τη συμμετοχή στον ευρωπαϊκό πόλεμο. Η ομάδα περιελάμβανε τον Edward Bernays, δημιουργός των δημοσίων σχέσεων. [1] Ο Edward Bernays δήλωσε:
Εάν κατανοήσουμε το μηχανισμό και τα κίνητρα του ομαδικού νου, είναι τώρα δυνατό να ελέγξουμε και να οργανώσουμε τις μάζες σύμφωνα με τη θέλησή μας, χωρίς να τους το γνωρίζουν. [2]
Υπό την ηγεσία του Edward Bernays, η είδηση είχε αναδιαμορφωθεί με τέτοιο τρόπο που η κοινή γνώμη σχετικά με τη συμμετοχή στο ευρωπαϊκό πόλεμο μεταπήδησε από την αποφυγή στην ενθουσιώδη υποστήριξη. Αμερικανοί είχαν οδηγηθεί να πιστεύουν ότι θα πρέπει να αγωνίζονται για την ελευθερία και τη δημοκρατία, και έγιναν πρόθυμοι να εισέλθουν στον Παγκοσμίου Πολέμου [3] […] Η ιστορική συγγραφέας Sophie Hylands μας δίνει μια γεύση από το μυαλό του Edward Bernays:
Το 1928 το βιβλίο του, Προπαγάνδα ο Edward Bernays έγραφε: «Διοικούμεθα, τα μυαλά μας μορφοποιούνται, τα γούστα μας διαμορφώνονται, τις ιδέες μας προτείνονται, σε μεγάλο βαθμό από άνδρες που δεν έχουμε ακούσει ποτέ.»
Ενώ μπορεί να ακούγεται σαν κάτι από μια Οργουελιανή δυστοπία, για τον Bernays αυτά τα λόγια δεν είναι απλή προειδοποίηση. Ο Bernays στην πραγματικότητα, υπερηφανευόταν για το ότι είναι μέρος αυτής που ονόμαζε “αόρατη κυβέρνηση”, τους πρωτοπόρους των δημοσίων σχέσεων που έκαναν την χειραγώγηση της κοινής γνώμης έργο της ζωής τους. [4]
Επιχείρηση Mockingbird: Πως η CIA ελέγχει τα Media
Κατά τη διάρκεια του Β ‘Παγκοσμίου Πολέμου, τόσο στη Γερμανία όσο και οι Ηνωμένες Πολιτείες είχαν υψηλά επίπεδα ελέγχου των μέσων ενημέρωσης. Μετά τον πόλεμο, οι ελεγκτές των μέσων ενημέρωσης (προπαγανδιστές) από τη Γερμανία ήρθαν στις Ηνωμένες Πολιτείες και τέθηκαν σε εργασία στην επιχείρηση Mockingbird, που ήταν ένα πρόγραμμα της CIA για τον έλεγχο των ειδήσεων.
Μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 1950, αξιότιμα μέλη των New York Times, Newsweek, CBS και άλλα οχήματα επικοινωνίας “ανήκαν” στη CIA, μαζί με 400 έως 600 ανταποκριτές, σύμφωνα με έναν πρώην αναλυτή της CIA. Η CIA κατέλαβε μια θέση επιρροής σε πάνω από 25 εφημερίδες και πρακτορεία σύρμα που συναίνεσαν να ενεργούν ως όργανα της προπαγάνδας της. Διαμόρφωναν τις ιστορίες και εμπόδιζαν τους άλλους από το να τις δημοσιεύουν. [5] Δημόσιες αναφορές σχετικά με την επιχείρηση Mockingbird έχουν ελαττωθεί τα τελευταία χρόνια, αλλά η CIA δεν είχε αφήσει να φύγει εκτός ελέγχου της στα ΜΜΕ. Αυτό επιβεβαιώθηκε πρόσφατα από τον Δρ Udo Ulfkotte, Ph.D., έναν Γερμανό εκδότη εφημερίδας και δημοσιογράφο, ο οποίος έβγαλε στη φόρα για το πώς η CIA συνεχίζει να πληρώνει τους δημοσιογράφους να συγκεντρώνουν πληροφορίες από ξένες κυβερνήσεις και να τους πληρώνει για να γράψουν συγκεκριμένα άρθρα ειδήσεων.
Σε ένα υπό έκδοση βιβλίο με τίτλο Δημοσιογράφοι προς ενοικίαση: Πώς η CIA αγοράζει τις Ειδήσεις, ο Δρ Udo Ulfkotte θα περιγράφει πώς η CIA ελέγχει την είδηση. Μοιράστηκε κάποιες από τις εμπειρίες του με τη CIA το Μάρτιο του 2016, σε άρθρο που δημοσιεύθηκε στις ZeroHedge. Το άρθρο ανέφερε:
Ο Δρ Udo Ulfkotte βγήκε στη δημόσια τηλεόραση δηλώνοντας ότι αναγκάστηκε να δημοσιεύσει άρθρα των που του έδωσαν πράκτορες με το όνομά του, προσθέτοντας επίσης ότι η μη συμμόρφωση με αυτές τις εντολές θα είχε ως αποτέλεσμα να χάσει τη δουλειά του. [6]
Στο άρθρο επίσης αναφέρει:
Υπήρξα δημοσιογράφος για περίπου 25 χρόνια και εκπαιδεύτηκα να λέω ψέματα, να προδίδω και να μην λέω την αλήθεια στο κοινό.
Αλλά βλέποντας αυτή τη στιγμή μέσα στους τελευταίους μήνες πώς τα γερμανικά και αμερικανικά μέσα ενημέρωσης προσπαθούν να φέρουν τον πόλεμο στο λαό της Ευρώπης, για να φέρουν τον πόλεμο στη Ρωσία – αυτό είναι ένα σημείο χωρίς επιστροφή και θα αντισταθώ και θα πω ότι δεν είναι σωστά ό, τι έχω κάνει στο παρελθόν, για να χειραγωγήσω τους ανθρώπους, να κάνω προπαγάνδα εναντίον της Ρωσίας, και δεν είναι σωστό αυτό που κάνουν οι συνάδελφοί μου και έχω κάνει στο παρελθόν, επειδή δωροδοκούνται για να προδώσουν τον λαό, όχι μόνο στη Γερμανία, σε όλη την Ευρώπη. [7]
Η ομολογία του Δρ Ulfkotte για τις πρακτικές της CIA και των μυστικών της υπηρεσιών της Γερμανίας για έλεγχο των ειδήσεων:
Έλεγχος των Media – Ακολουθούν ένα κοινό σενάριο
Παρακολουθήσετε το πρώτο λεπτό του παρακάτω βίντεο. Δείχνει πώς η πανομοιότυπη “είδηση” μεταδόθηκε σε όλη την Αμερική από δεκάδες διαφορετικές τοπικές τηλεοπτικές εκπομπές ειδήσεων. Πρόκειται για μια είδηση-σκουπίδι για αγορές για τα Χριστούγεννα δώρα. Δεν έχει απολύτως καμία αξία ως είδηση, αλλά δείχνει πως προβάλλεται πανομοιότυπα σε εθνικό επίπεδο! Θα εκπλαγείτε!
Η πρακτική του να εκπέμπεται μια σχεδόν ταυτόσημη ιστορία στους τοπικούς τηλεοπτικούς σταθμούς σε όλη την Αμερική, όπως αυτή στο προηγούμενο βίντεο, θα μπορούσε να θεωρηθεί ως μια λογική προσέγγιση για την μεγιστοποίηση του κέρδους. Ένας συγγραφέας συνθέτει μια ιστορία και διανέμεται σε εκατοντάδες σταθμούς, τα οποία είτε όλα ανήκουν σε μόνο εταιρεία ή συνδέονται μέσω θυγατρικών. [8] Μπορεί να μην δημιουργία ανησυχία μια τέτοιου είδους είδηση-σκουπίδι που διανεμήθηκε με αυτόν τον τρόπο, αλλά όταν πρόκειται για την πραγματική είδηση, η πρακτική αυτή είναι πραγματικά τρομακτική. Όταν πρόκειται για την κάλυψη θεμάτων όπως η υγειονομική περίθαλψη, αυτό το είδος των κινήσεων ελέγχου αποτελεί τρομακτική απειλή για τη ζωή. Εάν αρρωστήσετε και πιστεύετε ότι η Big Pharma και το συμβατικό ιατρικό σύστημα προσφέρουν τη μόνη λύση στο πρόβλημά σας, και θα πρέπει να την αποδεχθείτε ή να πεθάνετε, τότε έχετε πέσει θύμα του ελέγχου των μέσων ενημέρωσης.
“Close-Hold Εμπάργκο» – Πώς η FDA ελέγχει τις Ιατρικές Πληροφορίες των συστημικών ΜΜΕ
Σε ένα άρθρο Οκτώβριο 2016 στο Scientific American, μάθαμε πως η FDA και πολλές άλλες ιατρικές ερευνητικές δημοσιεύσεις χειραγωγούν την πρόσβαση των ΜΜΕ στις πληροφορίες. Η διαδικασία αυτή, γνωστή ως «εμπάργκο close-hold», οδηγεί σε σημαντικές πηγές των μέσων ενημέρωσης δημοσιεύοντας ταυτόχρονα τις ίδιες πληροφορίες χωρίς να κάνουν ανεξάρτητη έρευνα.
Η Scientific American ανέφερε:
Οι εκπρόσωποι του Τύπου είναι άριστοι για χειραγώγηση με μια σύμβαση που πηγαίνει πίσω δεκαετίες: το εμπάργκο. Το εμπάργκο είναι μια συμφωνία στο πίσω δωμάτιο, μεταξύ δημοσιογράφων και των ανθρώπων που καλύπτουν τις πηγές τους. Μια πηγή παρέχετε στο δημοσιογράφο με την προϋπόθεση ότι αυτός ή αυτή δεν μπορεί να την δημοσιεύσει πριν από μια συμφωνημένη ημερομηνία και ώρα.
Ένα εκπληκτικά μεγάλο ποσοστό θεμάτων της επιστήμης και της υγείας είναι το προϊόν του εμπάργκο. Τα περισσότερα από τα σημαντικότερα περιοδικά επιστήμης προσφέρουν στους δημοσιογράφους από πριν αντίγραφα των επερχόμενων άρθρων και τα στοιχεία επικοινωνίας των συντακτών, σε αντάλλαγμα για τη συμφωνία να μην τρέξει η ιστορία μέχρι να λήξει το εμπάργκο. Αυτά τα εμπάργκο είναι εβδομαδιαίου ρυθμού της επιστήμης κάλυψης: Τη Δευτέρα το απόγευμα, μπορείτε να δείτε ένα σωρό ιστορίες για τα Πρακτικά της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ δημοσιευμένα σχεδόν ταυτόχρονα. Την Τρίτη, είναι το περιοδικό της Αμερικανικής Ιατρικής Ένωσης. Την Τετάρτη, είναι το Nature και στο New England Journal of Medicine εμφανίζονται την Πέμπτη.
Άλλα θεσμικά όργανα έχουν επίσης υιοθετήσει το σύστημα εμπάργκο. Ομοσπονδιακοί θεσμοί, ειδικά αυτοί της επιστήμης και της υγείας, έχουν επίσης εμπάργκο σχετικά με τα εθνικά εργαστήρια, τα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας και άλλες οργανώσεις που συχνά έχουν την τάση να βγαίνουν ταυτόχρονα. [9]
Αυτό είναι το πώς λειτουργεί η διαδικασία εμπάργκο close-hold. Μια επίλεκτη ομάδα δημοσιογράφων από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης υψηλού προφίλ καλούνται σε ιδιωτική ενημέρωση, για παράδειγμα, στην έδρα της FDA, για να μάθουν για τους κανόνες που διέπουν ένα νέο προϊόν. Οι δημοσιογράφοι που παρακολουθούν θα πρέπει να δεσμευτούν να μην δημοσιεύσουν τα άρθρα τους μέχρι μια συγκεκριμένη ημερομηνία και ώρα. Θα πρέπει επίσης να συμφωνήσουν να μην επιχειρήσουν να αποκτήσουν αντιδράσεις στο θέμα τους από πηγές πέραν του καταλόγου των επίσημων πηγών που παρέχονται από τον FDA κατά τη διάρκεια του εμπάργκο, ή να αναφέρουν την ύπαρξη του εμπάργκο.
Κάθε δημοσιογράφος έχει το ίδιο σύνολο των πληροφοριών και το ίδιο χρονικό διάστημα για να προετοιμάσουν το θέμα τους. Δεδομένου ότι κάθε δημοσιογράφος και ο εργοδότης τους επιθυμεί να θεωρηθεί ως το πρόσωπο που έφερε την είδηση στο κοινό, όλοι θα δημοσιεύσουν μόλις το εμπάργκο λήξει. Δεν θα καθυστερήσουν τη δημοσίευση για να πάρουν συνέντευξη από άλλες πηγές, οι οποίες μπορεί να έχουν εναλλακτικές απόψεις. Μόλις το αρχικό σύνολο των ιστοριών εκδίδεται από οργανισμούς μέσων μαζικής ενημέρωσης top-tier όπως NPR, CBS, NBC, CNN, Washington Post, Wall Street Journal και New York Times, τότε άλλες πηγές μέσων ενημέρωσης θα χρησιμοποιήσουν αυτές τις εκθέσεις ως πρότυπα για τις δικές τους δημοσιεύσεις. Θα προσπαθήσουν επίσης να κινηθούν όσο το δυνατόν γρηγορότερα, για να αποφευχθεί η δημοσίευση ως “παλιά νέα.”
Μέσα σε όλη αυτή την ταχύτητα, η πραγματική ιστορία θα μπορούσε να βρίσκεται σε μια βαθιά διαμάχη που έχει παραλειφθεί ή να κρύβεται από την αρχική παρουσίαση του FDA. Η αλήθεια μπορεί να βρίσκεται θαμμένη στα εναλλακτικά μέσα ενημέρωσης που ψαρεύουν μέσα στο σύνολο των γεγονότων και των συνεντεύξεων, από άτομα που έχουν αφιερώσει τη σταδιοδρομία τους και ακόμη και τη ζωή τους για να μιλούν για την αλήθεια σε μια συγκεκριμένη περιοχή.
“Astroturf”: Ψεύτικοι Ακτιβιστές Διεισδύουν στα Social Media και στο Διαδίκτυο
Πριν από την εποχή του Διαδικτύου, οι άνθρωποι θα συγκεντρώνονταν στις κοινότητές τους για να συζητήσουν και να λύσουν ένα τοπικό πρόβλημα. Όταν το πρόβλημα ήταν ένα κρατικό ή εθνικό θέμα, οι τοπικές ομάδες θα επικοινωνούσαν μεταξύ τους με επιστολές και τηλεφωνήματα για να μοιραστούν απόψεις και να συντονίσουν τις δραστηριότητές τους.
Με την πάροδο του χρόνου, οι επίσημες οργανώσεις θα έπρεπε να συσταθούν σε εθνικό επίπεδο για να μιλούν εξ ονόματος της οργάνωσης που ξεκίνησε ως λαϊκό κίνημα. Λαϊκά κινήματα άσκησαν την επιρροή τους στην τοπική αυτοδιοίκηση, την πολιτειακή κυβέρνηση, το Κογκρέσο των ΗΠΑ, και τον Λευκό Οίκο – και οι κυβερνητικοί αξιωματούχοι τα άκουσαν – γιατί τα κινήματα αντιπροσώπευαν πραγματικούς ανθρώπους με ειλικρινείς ανησυχίες.
Σήμερα, έχουμε πολλές ψευδείς λαϊκές πρωτοβουλίες. Ονομάζονται «Astroturf» (πλαστικό γρασίδι). Έχουν σχεδιαστεί από επαγγελματίες δημοσίων σχέσεων που εργάζονται στον τομέα της διαφήμισης για να δημιουργήσουν την ψευδαίσθηση ενός λαϊκού κινήματος.
Οι Astroturf οργανώσεις δεν είναι τίποτα περισσότερο από άδεια κελύφη δημοσίων σχέσεων που χρηματοδοτούνται από εταιρικά συμφέροντα για να ενισχύσουν τον έλεγχό τους πάνω στην κυβέρνηση και να κάνουν πλύση εγκεφάλου στο κοινό.
Η βραβευμένη με Emmy δημοσιογράφος έρευνας, Sharyl Attkisson, μας δίνει μια κοντινή ματιά τι εστί «Astroturf».
Διαβάστε σχετικά: Μάθετε τι είναι οι astroturfs στο διαδίκτυο και τι πρέπει να κάνετε
Εξηγεί το «Astroturf» με τον τρόπο αυτό:
Οι Astroturfers συχνά μεταμφιέζονται και να δημοσιεύουν σε blogs, γράφουν επιστολές προς τον εκδότη, την παραγωγή διαφημίσεων, ξεκινούν μη-κερδοσκοπικές, δημιουργούν λογαριασμούς στο Facebook και το Twitter, να επεξεργάζονται σελίδες της Wikipedia ή απλά να υποβάλουν σχόλια σε συζητήσεις, προσπαθώντας να σας ξεγελάσουν και να επηρεάσουν την ανεξάρτητη σκέψη ή τον λόγο στο λαϊκό κίνημα. Χρησιμοποιούν τους εταίρους τους σε blogs και στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, σε μια προσπάθεια να δανειστούν έναν αέρα νομιμότητας ή αμεροληψίας στις προσπάθειές τους.
Το μεγαλύτερο επίτευγμα τους είναι όταν βασίζονται πάνω σε ειδήσεις από ημι-αξιόπιστες οργανώσεις που αναντίρρητα παραπέμψουν ή να αντιγράφουν
Η γλώσσα των astroturfers και των προπαγανδιστών περιλαμβάνει το σήμα κατατεθέν, φλεγμονώδεις όρους όπως: αντί-, ανεγκέφαλος, κομπογιαννίτης, τούβλο, ψευδο-επιστήμη, απομυθοποίηση, θεωρία συνωμοσίας, αρνητές και την επιστήμη σκουπίδι. (σ.σ. στην Ελλάδα παίζει δυνατά το “ψεκασμένος” ή πσεκασμένος” ακόμα στα κανάλια) Μερικές φορές οι astroturfers ισχυρίζονται ότι «καταρρίπτουν μύθους», που δεν είναι μύθοι καθόλου. Δηλώνουν ότι οι συζητήσεις πάνω σε κάποια θέματα έχουν λήξει όταν δεν έχουν λήξει. Ισχυρίζονται ότι «όλοι συμφωνούν», όταν ο καθένας δεν συμφωνεί. Στόχος τους είναι να σας κάνουν να νομίζετε ότι είστε ένα ακραίο μεμονωμένο περιστατικό, όταν δεν είστε.
Οι Astroturfers και προπαγανδιστές έχουν την τάση να επιτίθενται και να αμφισβητούν τα ειδησεογραφικά μέσα, τις προσωπικότητες και τους άνθρωπους γύρω από ένα θέμα, αντί να μείνουν στα γεγονότα. Προσπαθούν να λογοκρίνουν και να φιμώσουν θέματα και ομιλητές αντί να συμμετάσχουν. Και πάνω απ ‘όλα, διατηρούν τον σκεπτικισμό τους μάλλον για όσους εκθέτουν τις αδικίες και όχι για τους παραβάτες. Με άλλα λόγια, αντί να αμφισβητούν την εξουσία, αμφισβητούν όσους αμφισβητούν την εξουσία. [10]
Στους διάσημους astroturfers (σ.σ. στην Αμερική) που ασχολούνται με τις ανησυχίες για την υγεία περιλαμβάνονται ο εφευρέτης εμβολίου και υποστηρικτής Paul Offit, και το Quackwatch του Stephen Barrett. Το Quackwatch αποτελείται από ένα μεγάλο αριθμό συνδεδεμένων ιστοσελίδων, τα οποία είναι όλα αφιερωμένα στην καταστροφή εναλλακτικής ιατρικής περίθαλψης και προσωπικά επιτίθενται σε κορυφαίους ερευνητές που αναπτύσσουν θεραπείες που είναι πολύ πιο αποτελεσματικές από αυτές που προσφέρονται από την Big Pharma. Τέτοιες ιστοσελίδες και blogs χρησιμοποιούν συχνά τις λέξεις της επιστήμης και σκεπτικισμό στους τίτλους τους, και να ενεργούν σαν να θέλουν να σας σώσουν από παραπλανητικές, κατακριτέους, και διαβολικούς επαγγελματίες της εναλλακτικής υγείας. (σ.σ. στην Ελλάδα είναι τα δυο σάιτ που προανέφερα και όχι μόνο, τα οποία μάλιστα χαίρουν ιδιαίτερης στήριξης κι από συστημικά μέσα, όπως ο όμιλος Αλαφούζου, LIFO και τελευταία το news247.gr)
Η παρουσίαση της Sharyl Attkisson στο Πανεπιστήμιο της Νεβάδα:
50% της Επιστημονικής Έρευνας που αναφέρεται σε περιοδικά είναι ψεύτικη Επιστήμη
Ο Δρ Ρίτσαρντ Χόρτον, ο τρέχων συντάκτης του ιατρικού περιοδικού Lancet περιέγραψε τα προβλήματα με τη σύγχρονη ιατρική έρευνα. Το Lancet είναι ένα από τα πιο έγκριτα ιατρικά περιοδικά στον κόσμο. Ο Δρ Horton ανέφερε σχόλια που έγιναν σε ένα συμπόσιο για την επαναληψιμότητα και την αξιοπιστία της βιοϊατρικής έρευνας, που πραγματοποιήθηκε στο Wellcome Trust στην Αγγλία.
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο «Chatham Κανόνες Σπίτι», το οποίο σημαίνει ότι όσοι συμμετείχαν στη συνεδρίαση ήταν ελεύθεροι να χρησιμοποιούν τις πληροφορίες που παρέχονται κατά τη διάρκεια της συνάντησης, αλλά δεν είχαν το δικαίωμα να αποκαλύψει ποιος έκανε συγκεκριμένες παρατηρήσεις. Οι συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο αυτών των κανόνων αποσκοπούν στην διευκόλυνση της επικοινωνίας χωρίς να διακινδυνεύσει η απασχόληση ή η φήμη του ομιλητή..
Ο δρ Horton δήλωσε:
«Το μεγαλύτερο μέρος της επιστημονικής βιβλιογραφίας, ίσως και το ήμισυ, μπορεί να είναι απλά αναληθές. Επηρεασμένο από μελέτες δειγμάτων μικρού μεγέθους, μικροσκοπικά αποτελέσματα, άκυρες διερευνητικές αναλύσεις και κατάφωρη σύγκρουση συμφερόντων, μαζί με μια εμμονή για την επιδίωξη μοντέρνων τάσεων αμφίβολης σημασίας, η επιστήμη έχει πάρει μια στροφή προς το σκοτάδι».[11]
Ο Δρ Marcia Angell, γιατρός και Editor-in-Chief του New England Journal of Medicine (NEJM), η οποία θεωρείται ένα ακόμα από τα πιο αναγνωρισμένα ιατρικά περιοδικά στον κόσμο, δήλωσε:
«Είναι απλά αδύνατον να πιστέψουμε ένα μεγάλο μέρος της κλινικής έρευνας που δημοσιεύεται, ή να επαναπαυτούμε στις απόψεις γιατρών ή τις έγκυρες ιατρικές οδηγίες. Δεν νιώθω καμία ευχαρίστηση γι’ αυτό το συμπέρασμα, στο οποίο έφθασα αργά και διστακτικά στις πάνω δύο δεκαετίες μου ως εκδότης του New England Journal of Medicine. [12, 13]
Ο Δρ Lucija Tomljenovic, Ph.D., από το Πανεπιστήμιο της Βρετανικής Κολομβίας, έχει κάνει μια λεπτομερή μελέτη της εξαπάτησης σχετικά με την έγκριση του εμβολίου και τη διαδικασία διανομής στο Ηνωμένο Βασίλειο. Στην έκθεση των 45 σελίδων, ο Δρ Tomljenovic, περιγράφει την επίσημη συγκάλυψη και δημόσια εξαπάτηση μετά από την εξέταση εγγράφων από τις συνεδριάσεις των οργανισμών του Ηνωμένου Βασιλείου που εμπλέκονται στη διαχείριση της πολιτικής και χρήσης του εμβολίου. [14] Φυσικά, οι Ηνωμένες Πολιτείες έχει το δικό του εμβολίου σκάνδαλο και συγκάλυψη. Η σχέση μεταξύ αυτισμού και το εμβόλιο MMR ήταν κρυμμένη από το κοινό, ενώ σε εθνικό επίπεδο συνεχίζεται ο εμβολιασμός χρόνο με το χρόνο. Η αλήθεια αποκαλύφθηκε από τον Δρ William Thompson, CDC Senior Scientist και πληροφοριοδότη στην ταινία Vaxxed, η οποία δημιουργήθηκε από τον Δρ Andrew Wakefield. [15] Με βάση τις δηλώσεις των Δρ Ρίτσαρντ Χόρτον, Δρ Marcia Angell, Δρ Tomljenovic, και Δρ William Thompson, πρέπει να είναι σαφές ότι το κάποτε ευγενές και αξιόπιστο έργο των επιστημόνων έχει γίνει ιδιαίτερα ύποπτο. Δεν μπορούμε πλέον στα τυφλά να εμπιστευθούμε την επιστημονική έρευνα. Πρέπει να εργαστούμε για να διαχωρίσουμε την ειλικρινή έρευνα από την προπαγάνδα που δημοσιεύθηκε από εταιρείες και κυβερνητικές υπηρεσίες.
“Native” διαφημίσεις και επιχορηγούμενο περιεχόμενο
Εφημερίδες, τηλεοπτικά προγράμματα και ιστοσελίδες του διαδικτύου δέχονται πλέον πληρωμές για να δημοσιεύουν ιδιωτικά “Native Περιεχομένο”. [16] Αυτό είναι το περιεχόμενο που εμφανίζεται φυσικά, σαν να παράγεται από την πηγή των μέσων μαζικής ενημέρωσης, όταν στην πραγματικότητα παρήχθη από τους οργανισμούς δημοσίων σχέσεων.
Τέτοιο περιεχόμενο σπάνια δείχνει ότι είναι διαφήμιση. Αυτό το περιεχόμενο μπορεί να σχεδιαστεί για να πουλήσει ένα προϊόν, αλλά είναι εξίσου πιθανό σχεδιαστεί για να πουλήσει μια άποψη. Πληροφορίες αυτού του είδους συζητά συχνά τα οφέλη των φαρμακευτικών φαρμάκων, εμβολίων, τις ιατρικές διαδικασίες και για να ρυθμίσει τη σκέψη του ακροατή σε κοινωνικά ή πολιτικά θέματα. Οι υπόλοιπες ενότητες αυτού του άρθρου θα σας βοηθήσουν να εντοπίσετε αυτό το είδος του περιεχομένου επί πληρωμή. (σ.σ. ως τέτοιο θα μπορούσε είναι η εμφάνιση “ειδικού” γιατρού σε κάποιο κανάλι, όπως έχει γίνει πολλές φορές στο ΣΚΆΙ για το εμβόλιο της μήτρας το οποίο ανήκει αποκλειστικά σε μια φαρμακευτική εταιρεία – βλέπε βίντεο: Ο ΣΚΑΪ στο πλαίσιο του «Όλοι Μαζί Μπορούμε και στην Υγεία» με αφορμή την ευρωπαϊκή εβδομάδα πρόληψης για τον καρκίνο του τραχήλου της μήτρας πραγματοποιεί μια καμπάνια ενημέρωσης για τον εμβολιασμό και δεν είναι η μόνη φορά).
Ειδικές Τεχνικές προπαγάνδας χρησιμοποιούνται για τον έλεγχο Δημόσιας Αντίληψης
Εκτός από τις τεχνικές που έχουν ήδη συζητηθεί, μέσω δημοσίων σχέσεων, ομιλιών και γενικά συγγραφής ειδήσεων, χρησιμοποιούν ένα μεγάλο αριθμό από άλλες τεχνικές για να χειραγωγήσουν τους ανθρώπους να πιστέψουν τα ψέματα και τις μισές αλήθειες.
Ο Δρ Aaron Delwiche, Ph.D., Αναπληρωτής Καθηγητής στο Τμήμα Επικοινωνίας στο Πανεπιστήμιο Trinity περιγράφει μερικές από αυτές τις τεχνικές. Συγκεκριμένα, ο ίδιος ασχολείται με: χαρακτηρισμούς, γενικολογίες, ευφημισμούς, μεταφορά, μαρτυρία, απλά λαοί, μόδα, φόβο, κακή λογική, και αδικαιολόγητη παρέκταση.
Αυτές οι τεχνικές έχουν σχεδιαστεί για να ξεγελάσουν και να αποσπάσουν την προσοχή μας, επειδή απευθύνονται στα συναισθήματα μας και όχι την ορθολογική σκέψη. Ο Δρ Delwiche περιγράφει κάθε μία από αυτές τις τεχνικές στην ιστοσελίδα του που είναι γνωστή ως η Κριτικός Προπαγάνδας. [17] Ο ιστοχώρος του διατηρεί και επεκτείνει το πρωτοποριακό έργο του Ινστιτούτου για την Ανάλυση Προπαγάνδας (IPA), το οποίο δημιουργήθηκε το 1937 για το αμερικανικό κοινό για προπαγάνδα. [18] Θα σας εξηγήσω εν συντομία κάθε μια από αυτές τις κοινές τεχνικές προπαγάνδας στις ακόλουθες ενότητες. Θα τους δείτε και θα τους ακούσετε κάθε φορά που έρχεστε σε επαφή με τις ειδήσεις των συστημικών ΜΜΕ. Αν μπορείτε να προσδιορίσετε την προπαγάνδα, τότε μπορείτε να προστατεύσετε τον εαυτό σας από το να χειραγωγείται από τα mainstream μέσα ενημέρωσης.
Τεχνική Προπαγάνδας – Χαρακτηρισμός
Αυτό περιλαμβάνει τη χρήση μιας μειωτικής και προσβλητικής γλώσσας, (σ.σ. πχ “ψεκασμένος”) η οποία προορίζεται να τοποθετήσει μια σκιά υποψίας πάνω από τους ανθρώπους. Έχει σχεδιαστεί για να μας σπύρει τη δυσπιστία και αμφιβολία για το τι ισχυρίζονται οι άνθρωποι χωρίς να εξετάσουν τα πραγματικά περιστατικά.
Οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν αυτή την ετικέτα τεχνική στα άτομα του αντιεμβολιαστικού χώρου, τους ονομάζουν τρελούς, τσαρλατάνους, ανεγκέφαλους, συνωμοσιολόγους, παρανοϊκούς, καθυστερημένους, παράλογους, στενόμυαλους, αρνητές, και κατακριτέους. Αναφέρονται στις πεποιθήσεις και τα συμπεράσματα των άλλων ως ψευδο-επιστήμη.
Αναφέρονται στους εαυτούς τους ως debunkers, προστάτες, υποστηρικτές της λογικής, κλπ πάντα εκπροσωπούν τους εαυτούς τους ότι βρίσκονται στο υψηλότερο ηθικό έδαφος του ορθολογισμού.
Χρησιμοποιούν τη γλώσσα καταδικάζοντας για να επιτεθούν σε όποιον αμφισβητεί την αποτελεσματικότητα για: τα προϊόντα που πωλούνται από Big Pharma, τη λειτουργία του συμβατικού συστήματος ιατρικής περίθαλψης, το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα, την καλλιέργεια των ΓΤΟ, και την Big Chem (σ.σ. προσθέστε και τους αεροψεκασμούς). Χτυπούν όποιον μιλάει για τη διατήρηση ή την επέκταση της ελευθερίας και της ανεξάρτητης σκέψης. Η συγκεκαλυμμένη ατζέντα τους είναι η μεγαλύτερη ομοιομορφία σκέψης και ο έλεγχος της κυβέρνησης πάνω στο μυαλό και το σώμα μας.
Για περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ
Τεχνική Προπαγάνδας – Λαμπερές Γενικολογίες
Αυτό είναι το αντίθετο των χαρακτηρισμών. Λαμπερές γενικότητες ανάβουν τα φώτα της δημοσιότητας πάνω από τους ανθρώπους και προσπαθούν να προκαλέσουν τους άλλους να πιστέψουν ό, τι λένε, χωρίς να εξετάσουν τον χαρακτήρα και τα κίνητρα του ατόμου ή την αλήθεια που πρεσβεύει.
Τα συστημικά μέσα ενημέρωσης χρησιμοποιούν ενάρετες λέξεις για να βάλουν τους ανθρώπους σε βάθρα, έτσι ώστε τα σχόλιά τους να θεωρηθούν ως αξιόπιστα και πιστευτά. (σ.σ. πρόσφατη περίπτωση του παιδιάτρου που κατηγορεί το αντιεμβολιαστικό κίνημα για το θάνατο βρέφους που ακόμα δεν ήταν καν σε ηλικία εμβολιασμού, ενώ η οικογένεια -σύμφωνα με τα λεγόμενα τους- φέρεται να μην ανήκει καν σε αυτό).
Για περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ
Τεχνική Προπαγάνδας – Ευφημισμός
Λέξεις που είναι ευφημισμός είναι ήπιος και σχεδιαστεί ώστε να μην ξυπνήσει συναισθήματα. Όταν χρησιμοποιούνται, προσπαθούν να μετατρέψουν κάτι που είναι πραγματικά κακό σε κάτι που είναι πολύ πιο εύκολο να γίνει αποδεκτό. Για παράδειγμα, τα μέσα ενημέρωσης σπάνια μιλούν για τα μωρά που πεθαίνουν από τον εμβολιασμό ή που γίνονται εντελώς ανάπηρα με αυτισμό από τη βλάβη του εμβολίου. Εάν το θέμα αυτό συζητείται, στη συνέχεια καλούν αυτές τις τραγωδίες ως “ανεπιθύμητα συμβάντα ή απρόσμενες εκβάσεις”.
Για περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ
Τεχνική Προπαγάνδας – Μεταφορά
Κατά τη διάρκεια της εποχής του Γερμανικού Τρίτου Ράιχ, η κυβέρνηση του Αδόλφου Χίτλερ απαιτούσε από τις εκκλησίες να βάλουν σβάστικες και την εικόνα του Χίτλερ. Αυτές οι εικόνες που προορίζονται για τη σιωπηλή μεταφορά της έγκρισης του Θεού πάνω σε ό, τι είχε κάνει ο Χίτλερ. Στην Αμερική, φωτογραφίες των σημαιών και ο θείος Σαμ μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να οδηγήσει τους ανθρώπους να εμπιστεύονται τα σχέδια της κυβέρνησης και των Big Pharma, όταν οι άνθρωποι θα μπορούσαν διαφορετικά να αισθάνονται ότι επιθυμούν να απορρίψουν.
Για περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ
Τεχνική Προπαγάνδας – Μαρτυρία
Αυτή είναι η χρήση των διάσημων ανθρώπων, όπως ήρωες του αθλητισμού, αστέρες του κινηματογράφου, καλλιτέχνες και πολιτικούς να εγκρίνουν ένα προϊόν ή σχέδιο δράσης. Έχει σχεδιαστεί για να κάνει κάτι επιθυμητό, ακόμη και όταν το φυσικό ένστικτό μας και η λογική θα μας οδηγούσε στην αντίθετη κατεύθυνση.
Όταν ο Bill Gates ζητεί τη μαζική χρήση εμβολιασμών σε όλο τον κόσμο και μεγάλης κλίμακας μείωση του πληθυσμού της Γης, οι άνθρωποι ακούν, λόγω της φήμης του και τα χρήματά του. Δεν χρειάζεται να διαθέτουν εμπειρία – απλά φήμη. (σ.σ. μια άλλη περίπτωση είναι του Ντι Κάπριο, πρέσβη του ΟΗΕ για την Κλιματική Αλλαγή, που τελικά αποδείχθηκε να έχει καταχραστεί δημόσιο χρήμα – η μεγαλύτερη απάτη όλων των αιώνων!).
Για περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ
Τεχνική Προπαγάνδας – Απλός λαός
Στην τεχνική αυτή, οι άνθρωποι στην αρχή ή τα άτομα που ζουν σε συνθήκες ακραίων προνομίων παρουσιάζονται ως μέσος πολίτης για να τον εμπιστεύονται και να τον πιστεύουν. π.χ. Ο Τζίμι Κάρτερ ήταν αγρότης φυστικιού, ο Μπιλ Κλίντον έφαγε στα McDonalds, κύριος Facebook εμβολίασε την κόρη του. Όλοι είναι… απλός λαός!
Για περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ
Τεχνική Προπαγάνδας – Μόδα
Αυτή η προσέγγιση έχει σχεδιαστεί για να κάνουν τους ανθρώπους να ταυτιστούν με ορισμένες ομάδες και να κάνουν αυτό που κάνουν.
Για παράδειγμα, αν είστε γονέας και ανησυχείτε για την υγεία των παιδιών σας, τότε θα πρέπει να ακολουθήσετε τη μόδα με όλους τους άλλους γονείς στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι οποίοι ακολουθούν τις κατευθυντήριες γραμμές της κυβέρνησης για τον παιδικό εμβολιασμό. Αν είστε ένα πατριώτης Αμερικάνος, τότε θα πρέπει να συσπειρωθείτε γύρω από τη σημαία με όλους τους άλλους Αμερικανούς που υποβάλλουν τα σχέδια της κυβέρνησης για την εξάλειψη Ζήκα από το πρόσωπο της Γης. Αρκετά συχνά, εκείνοι που χρησιμοποιούν αυτήν την τεχνική μιλούν για την άποψη της πλειοψηφίας, ακόμα και όταν δεν υπάρχει μια τέτοια άποψη.
Για περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ
Τεχνική Προπαγάνδας – Φόβος
Ο φόβος χρησιμοποιείται για να παρακινήσει τους ανθρώπους να προωθήσουν τα σχέδια των ηγετικών στελεχών της κυβέρνησης, των επιχειρήσεων και τοπικών αξιωματούχων υγείας.
Η φοβερή περίπτωση δεν χρειάζεται να είναι πραγματική – το μόνο που χρειάζεται είναι να είναι καλά διαφημισμένη. Ο δημιουργία φόβου θα έχει τέσσερα μέρη: 1. Περιγραφή της απειλής φόβο που προκαλεί (ο Ζήκα θα προκαλέσει τα μωρά μας να γεννηθούν με συρρικνωμένο κεφάλια ή στην πρόσφατη ελληνική περίπτωση ότι πέθανε βρέφος γιατί η έγκυος μάνα και ο περίγυρος δεν είχαν κάνει εμβόλιο κοκκύτη, ένα εμβόλιο που δεν έκαναν μέχρι τώρα οι εγκυμονούσες), 2. Θα περιέχει μια ειδική σύσταση (πάρτε αυτό το σπρέι, κάντε εκείνο το εμβόλιο) 3. που να δείχνει ότι η σύσταση αυτή θα είναι αποτελεσματική και 4. να δείχνει ότι είμαστε ικανοί να εκτελέσουν την προτεινόμενη ενέργεια (ο καθένας μπορεί να τον κάνει σπρέι στον εαυτό και ο καθένας μπορεί να πάρει το εμβόλιο Ζήκα, όταν αυτό γίνει διαθέσιμο).
Για περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ
Τεχνική Προπαγάνδας – Κακή Λογική
Δεν είναι ασυνήθιστο για τους αξιωματούχους να θέσουν γρήγορα μια δήθεν λογική δήλωση και να προσπαθήσουν να κάνουν τους ανθρώπους να συμφωνήσουν χωρίς τον έλεγχο της λογικής. Για παράδειγμα: τα παιδιά πεθαίνουν από την ιλαρά κάθε χρόνο – υπάρχει εμβόλιο ιλαράς που έχει σχεδιαστεί για να αποτρέψει αυτούς τους θανάτους – ως εκ τούτου, κάθε παιδί στην Αμερική θα πρέπει να λαμβάνει το εμβόλιο της ιλαράς.
Εκ πρώτης όψεως, αυτό μπορεί να φαίνεται τόσο λογικό και εύλογο, μέχρι να το δει κανείς βαθύτερα. Επειδή ένα εμβόλιο σχεδιάστηκε για την πρόληψη της ιλαράς, αυτό δεν σημαίνει ότι το κάνει στην πραγματικότητα – θα μπορούσε πραγματικά να προκαλέσει αναπηρία και να αυξήσει το ποσοστό θανάτου. Η λογική πρέπει να δοκιμάζεται με τα γεγονότα.
Για περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ
Τεχνική Προπαγάνδας – Αδικαιολόγητη παρέκταση
Παράδειγμα: Αν δεν δράσουμε τώρα και να κατασκευάσουμε και να διανείμουμε ένα εμβόλιο για τον Ζήκα, τότε μια μεγάλη επιδημία θα σαρώσει όλη την υδρόγειο. Εκατομμύρια μωρά μπορεί σύντομα να γεννηθούν με παραμορφωμένο μυαλό και συρρικνωμένο κεφάλια.
Σε αδικαιολόγητη παρέκταση, μερικές εκατοντάδες επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου γρήγορα γίνεται μια παγκόσμια απειλή. Τέτοια υπερβολή χτίζει το φόβο.
Για περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ
Πώς να βρείτε την αλήθεια στο θέμα
Κατά την επανεξέταση ειδήσεων από οποιαδήποτε κύρια πηγή των μέσων ενημέρωσης, υπάρχουν μια σειρά από βήματα που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να ταξινομήσετε την αλήθεια από τα ψέματα και τις απάτες.
Μην επιτρέψετε στον εαυτό σας να ενεργοποιηθείτε συναισθηματικά. Προκειμένου να αναλυθεί η είδηση πρέπει να παραμείνουμε ήρεμοι. Αν βιώνουμε έντονα συναισθήματα, τότε είμαστε χειραγωγημένοι και όχι σε θέση να προσδιορίσουμε τις τεχνικές προπαγάνδας που χρησιμοποιούνται για να επηρεάσουν τη γνώμη μας. Το πιο επικίνδυνο συναίσθημα είναι ο φόβος, που συνδέεται στενά και ακολουθείται από θυμό.
Εξαλείψετε όλες τις λέξεις χαρακτηρισούς και τα λόγια λαμπερής γενικότητας – αυτά τα λόγια δεν είναι η είδηση.
Αντικαταστήστε τους ευφημισμούς με τις ισχυρές λέξεις που κρύβονται – Οι προφυλακτικές ανεπιθύμητες παρενέργειες είναι πιθανοί πραγματικοί τραυματισμοί ενός εμβολίου.
Περιφρόνηση της μεταφοράς της έγκρισης από τη χρήση διαφόρων συμβόλων, όπως σημαίες, σταυρούς, σβάστικες, κλπ για να επικεντρωθείτε στο πραγματικό μήνυμα.
Αγνοήσει των δηλώσεων διάσημων ανθρώπων, όταν δεν είναι μια αξιόπιστη πηγή πληροφοριών.
Περιφρόνηση προσπάθειας των ανθρώπων που βρίσκονται στην εξουσία να σας κάνουν να σκεφτείτε ότι είναι ακριβώς όπως εσείς – απλός λαός.
Μην ακολουθείτε τη μόδα μόνο και μόνο επειδή άλλοι άνθρωποι που μοιράζονται τις απόψεις σας το έχουν ήδη κάνει.
Δοκιμάστε όλες τις λογικές καταστάσεις. Αν σας πουν ότι επειδή υπάρχουν Α και Β, ως εκ τούτου, Γ πρέπει να είναι αλήθεια, εξετάστε προσεκτικά την κατάσταση και να ψάξτε για πλάνες.
Διερευνήστε όλους τους μεγαλειώδεις ισχυρισμούς (αδικαιολόγητες προεκτάσεις) – Είναι πράγματι αλήθεια ότι αν επιτευχθεί ανοσία μέσω των εμβολιασμών ότι δεν θα έχουμε κανένα πρόβλημα από μεταδοτικές ασθένειες;
Αγνοήσει τις απόψεις και την έρευνα των ψεύτικων οργανισμών.
Κάθε φορά που ένα επιστημονικό άρθρο παρατίθεται σε κάποιο περιοδικό, πάρτε το χρόνο να το ψάξει στο διαδίκτυο. Να είστε καχύποπτοι αν δεν μπορείτε να βρείτε ακόμη και ένα απόσπασμα για το άρθρο. Να είστε καχύποπτοι αν μπορείτε να βρείτε ένα απόσπασμα και δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια σαρωτική έγκριση ενός φαρμάκου ή μια σαρωτική απόρριψη μιας φυσικής ουσίας ή μεθόδου θεραπείας. Εξετάστε τις συνεργασίες των ερευνητών που έγραψαν το άρθρο. Δουλεύουν για την Big Pharma; Εργάζονται για την CDC; Αν έχουν κάνει συγκεκριμένες προτάσεις για μελλοντική έρευνα, ή απλά να πω γενικά κάτι σαν “περισσότερη έρευνα συνιστάται”, αυτό δεν σημαίνει τίποτα.
Μην βασίζεστε σε πληροφορίες από την Wikipedia. Η Wikipedia έχει γίνει ένα εργαλείο προπαγάνδας της κυβέρνησης και των επιχειρήσεων, ιδίως στους τομείς της προώθησης της υγείας και τις εναλλακτικές θεραπείες. [19, 20]
Σχετικά με τον Συγγραφέα
John P. Thomas is a health writer for Health Impact News. He holds a B.A. in Psychology from the University of Michigan, and a Master of Science in Public Health (M.S.P.H.) from the School of Public Health, Department of Health Administration, at the University of North Carolina at Chapel Hill.