ΑΠΟ: Angela Tavianatou
Οι παλιοί διανοούμενοι αντιλαμβάνονται ζητήματα που οι νέοι ούτε που το σκέφτονται να παρακάμψουν την μαζική άποψη
Δείτε πως αντέδρασε ο Ζαν Λύκ Γκοντάρ για ομιλία του Ζελένσκι στις Κάννες:
της Σίλβια Κατόρι.
--------------------
Το να είσαι Ουκρανός δεν σημαίνει ότι σου επιτρέπεται η απαξίωση του ρωσικού πολιτισμού. Σοκαριζόμαστε από τη σεχταριστική μισαλλοδοξία των εκπροσώπων του ουκρανικού κινηματογράφου που απαιτούν τον αποκλεισμό οποιασδήποτε ρωσικής προσωπικότητας από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών και αντιτίθενται στην παρουσία του Ρώσου σκηνοθέτη Kirill Serebrennikov στον διαγωνισμό.
Μόνο ο λόγος του Jean-Luc Godard φύσηξε μπροστά σε αυτούς τους κακούς ανέμους:
"Η παρέμβαση του Ζελένσκι στο φεστιβάλ των Καννών είναι φωτίζεται ανάλογα από πού την βλέπει κανείς. Α το κοιτάξετε από τη γωνία μιας "σκηνοθεσίας": Τότε θα λέγαμε ότι είναι ένας κακός ηθοποιός, ένας επαγγελματίας ηθοποιός, υπό το βλέμμα άλλων επαγγελματιών των δικών τους επαγγελμάτων.
Νομίζω ότι πρέπει να είπα κάτι προς αυτή την κατεύθυνση εδώ και πολύ καιρό. Χρειάστηκε η διοργάνωση ενός ακόμη παγκόσμιου πολέμου και η απειλή μιας άλλης καταστροφής για να γνωρίζουμε ότι οι Κάννες είναι ένα προπαγανδιστικό εργαλείο όπως κάθε άλλο. Διαδίδουν τη δυτική αισθητική!
Το να το συνειδητοποιούμε δεν είναι μεγάλο πράγμα, αλλά κάτι είναι κι αυτό! Η αλήθεια των εικόνων κινείται αργά. Τώρα, φανταστείτε ότι ο ίδιος ο πόλεμος είναι αυτή η αισθητική που αναπτύχθηκε κατά τη διάρκεια ενός παγκόσμιου φεστιβάλ, του οποίου τα ενδιαφερόμενα μέρη είναι τα κράτη που βρίσκονται σε σύγκρουση, ή μάλλον "σε συμφέροντα", μεταδίδοντας παραστάσεις των οποίων είμαστε όλοι θεατές... Εσύ κι εγώ.
Ακούω ότι συχνά λέμε "σύγκρουση συμφερόντων", που είναι μια ταυτολογία. Δεν υπάρχει σύγκρουση, μεγάλη ή μικρή, εκτός αν υπάρχει συμφέρον. Βρούτος, Νέρωνας, Μπάιντεν ή Πούτιν, η Κωνσταντινούπολη, το Ιράκ ή η Ουκρανία, δεν άλλαξαν πολλά, εκτός από τη μαζικοποίηση των δολοφονιών. »
Το παρακάτω σχόλιο συνοψίζει καλά το πλαίσιο:
"Ο Ζαν-Λουκ Γκοντάρ δεν φοβάται πλέον κανέναν. Αυτό είναι το πλεονέκτημα της ηλικίας. Έτσι, είναι ένας από τους τελευταίους που τολμούν να πουν αυτό που πραγματικά σκέφτεται σε αντίθεση με τους συναδέλφους του. Η τελευταία του ομιλία αφορά τον Ζελένσκι στο Φεστιβάλ Των Καννών. Θα δυσκολέψει να χρηματοδοτήσει την επόμενη ταινία του, αυτό είναι σίγουρο, αλλά είναι ελεύθερος και η ελευθερία του λόγου είναι καλύτερη από το να καταλήξει γονατιστός μπροστά στο χέρι του χρηματοδότη. (APAR. Τηλεόραση, 23 Μαΐου)
Jean-Luc Godard commente l’intervention de Zelensky à Cannes (reseauinternational.net)