ενδείξεις - αντενδείξεις





πρός τό δεῖν οὕτω



Προηγούμενα εὕσημον λόγον δῶτε








by : tinakanoumegk

 



του Αχιλλέα Κούμπου*

«Το ιατρικό κατεστημένο έχει γίνει σημαντικότατη απειλή για την υγεία». Με αυτή την πρόταση ξεκινά το πολύ σημαντικό βιβλίο του φιλοσόφου Ιβάν Ίλλιτς, Ιατρική Νέμεση (1976) και στα ελληνικά μπορείτε να το βρείτε από τις εκδόσεις Νησίδες. Αν θεωρείτε ότι η ιατρική πρέπει να αμφισβητηθεί στα σοβαρά και θέλετε να βρείτε επιχειρήματα υπέρ της άποψής σας, μπορεί να διαβάσετε το βιβλίο, το οποίο είναι η πρώτη αξιόπιστη κριτική στην σύγχρονη ιατρική. Αν πάλι πιστεύετε ότι η σύγχρονη ιατρική κάνει καλό στην υγείας μας, ας ακούσετε τους εκπροσώπους της ιατρικής και τους πολιτικούς που την υποστηρίζουν.

Στα λίγα που ακολουθούν θα αναπτύξω κάποιες από τις ιδέες του φιλοσόφου (σελ. 58 – 60 της ελληνικής έκδοσης), όπως ο τρόπος που ο θάνατος και ο ετοιμοθάνατος γίνονται εμπόρευμα προς αγορά και πώληση. Όμως, για να μετατραπεί ένας βιολογικά, ηθικά και πολιτικά μοναδικός άνθρωπος σε εμπόρευμα πρέπει να χάσει την αυτονομία του και να παραδοθεί άνευ όρων στο εμπόριο. Δηλαδή να χάσει το δικαίωμα να αποφασίζει μόνος του για τον εαυτό του, να απολέσει το δικαίωμα της ελεύθερης βούλησης και της ευθύνης. Για να χαθεί το δικαίωμα της αυτονομίας πρώτα πρέπει να μετατραπεί σε «στατιστικό άνθρωπο».

Τι είναι όμως αυτός ο άνθρωπος και πως γίνεται η μετατροπή; Ο στατιστικός άνθρωπος θα λέγαμε ότι είναι η μαθηματική επεξεργασία και αποτύπωση όχι μόνο των αμιγώς βιολογικών παραμέτρων αλλά και η πολτοποίηση των αξιών, των προτιμήσεων, και των προτεραιοτήτων που έχει για την ζωή. Ο στατιστικός άνθρωπος είναι στην ουσία η κατάργηση της ατομικότητας του προσώπου και η είσοδός του στην υποτιθέμενη αντικειμενικότητα της εκατοστιαίας κλίμακας των αριθμών.

Η ιδέα του ποσοστού (κρουσμάτων, εμβολιασμού, θανάτων) αντικαθιστά την ιδέα του αυτοπροσδιορισμού (πρωτοβουλία, ανεξαρτησία σκέψης) με αποτέλεσμα οι ανάγκες του ατόμου να υποτάσσονται στις «ανάγκες» ενός εξίσου απρόσωπου και τελικά απάνθρωπου κοινωνικού συνόλου. Οι ανάγκες του συνόλου θεωρούνται πλέον σημαντικότερες με συνέπεια οι προληπτικές ιατρικές διαδικασίες να γίνονται υποχρεωτικές. Το δικαίωμα του ατόμου να αρνηθεί μια θεραπεία χάνεται με το πρόσχημα ότι η κοινωνία δεν μπορεί να σηκώσει το βάρος των δυσβάστακτων νοσηλειών των ανεύθυνων πολιτών.

Αυτό το συμπέρασμα θα στηριχθεί στα αποτελέσματα των στατιστικών μετρήσεων που το ίδιο το ιατρικό κατεστημένο διεξάγει που φυσικά θα δείξει την μεγάλη «χασούρα» σε ζωές και πόρους εξαιτίας της ανευθυνότητας του ατόμου. Για το ιατρικό καθεστώς η ιδέα της ευθύνης των πολιτών εκφράζεται μέσα από την υπακοή τους στα «αλάνθαστα» ιατρικά πρωτόκολλα.

Εφόσον ο στατιστικός άνθρωπος αδυνατεί να σκεφτεί και να δράσει ελεύθερα είναι λογικό να αποτελέσει μέλος μιας ιατρικής γραφειοκρατικής διαδικασίας που σχεδιαστές και διαχειριστές γίνονται οι γιατροί, ενώ η γραφειοκρατία επενδύεται με τον μανδύα των επιστημονικών μελετών για να γίνει πιο πειστική. Άπαξ και ολοκληρωθεί η μετάβαση από τον φυσικό άνθρωπο στον στατιστικό, τότε εισήλθαμε στον κόσμο της αγοράς, στον κόσμο των εμπορευμάτων.

Όσο πιο βαριά είναι η κατάσταση ενός ασθενούς τόσο περισσότερο κλιμακώνουμε την θεραπεία. Αυτό το βλέπουμε ξεκάθαρα στις ΜΕΘ όπου το ημερήσιο κόστος δεν μπορούμε καν να το υπολογίσουμε, όπου «οι ιερουργούντες με τα λευκά και τα μπλε κολάρα περιχύνουν με αντισηπτικές ευωδίες ό,τι απέμεινε από τον ασθενή». Είναι εκείνο το σημείο όπου η θρησκευτική τελετουργία συγχωνεύεται με την ιατρική τεχνολογία και τα όρια «μεταξύ του γιατρού και του εργολάβου κηδειών έχει ξεθωριάσει». Τότε ο «ταχυδακτυλουργός γιατρός» αυτοχρίζεται διαχειριστής της κρίσης που βιώνει ο ασθενής και του δείχνει με σκληρό τρόπο ότι η ισχύς της κοινωνίας είναι τεράστια πάνω του.

Ήδη όμως ο ασθενής, με τις ιδιαιτερότητες του, έχει πάψει να υπάρχει και για τον διαχειριστής της κρίσης είναι μονάχα ένας στατιστικός άνθρωπος, ένας μέσος όρος. Η ζωή και ο θάνατός του είναι στα χέρια του γιατρού, όπως τα οικονομικά του ορίζονται από τα επιτόκια των τραπεζών, οι φόροι που του επιβάλουν είναι στη διάθεση της κυβέρνησης, η ασφάλειά του επαφίεται στα γκλοπ της αστυνομίας.

Μια «νοσηρή κοινωνία», σύμφωνα με τον Ίλλιτς, παραχωρεί στον γιατρό ορισμένα πράγματα. Του παραχωρεί εξουσίες που μόνο ο στρατιωτικός μπορεί να αξιώσει. Δηλαδή, σε συνθήκες κρίσης, αυτός που κάνει κουμάντο «βρίσκεται έξω από τους καθιερωμένους κανόνες δικαιοσύνης και ευπρέπειας». Εφόσον έχει εξουσία πάνω στον θάνατο παύει να είναι θνητός και όπως συμβαίνει με τον «διοικητή μιας στρατιωτικής καταδρομής, τις δολοφονίες που διαπράττει τις καλύπτει η πολιτική». Έτσι το ιατρικό επάγγελμα γίνεται ιερό και απαραβίαστο από κριτική και μομφές, ακόμα και αν προέρχονται εκ των έσω. Είδαμε ήδη το ακαταδίωκτο που ψήφισαν οι πολιτικοί για τους γιατρούς και προσφάτως για τους εκπαιδευτικούς, που ακολουθούν τις εντολές των γιατρών.

Εφόσον τους έχουν παραχωρηθεί τέτοιες στρατιωτικές εξουσίες, η κλιμάκωση των θεραπειών στους βαρέως πάσχοντες δεν υπόκεινται σε κανένα έλεγχο για την αποτελεσματικότητά τους. Οι πόροι που ζητούν οι γιατροί, μιλώ για ερευνητικούς, φαρμακευτικούς, υλικοτεχνικούς, δεν γνωρίζουν όρια. Οι ετοιμοθάνατοι δεν ελπίζουν σε τίποτα παρά μόνο εναποθέτουν την λιγοστή ζωή τους στον τεράστιο βωμό των προσδοκιών του γιατρού. Οι γιατροί δεν βλέπουν ξεχωριστούς ασθενείς αλλά τις δικές τους προσδοκίες που ενισχύονται από τις στατιστικές μελέτες των στατιστικών ανθρώπων. Ο έλεγχος των προσδοκιών των γιατρών γίνονται από τους ίδιους τους γιατρούς, πράγμα ευνοϊκό για αυτούς.

Οι άνθρωποι στις μέρες μας πεθαίνουν στα νοσοκομεία. Ο θάνατος στο σπίτι σχεδόν απαγορεύεται αφού η απουσία γιατρού στο προσκέφαλό του θεωρείται σχεδόν συμφορά. Επιπλέον, μπορεί να υπάρξουν και νομικές επιπλοκές αν μείνουμε σπίτι για να πεθάνουμε. Φυσικά όσο ο θάνατος γίνεται νοσοκομειακός τόσο αυξάνονται τα έξοδα και όσο αυξάνονται τα έξοδα τόσο κάποιοι θα πλουτίζουν. Το κόστος των ετοιμοθάνατων ασθενών αυξήθηκε κατά 1200% στις ΗΠΑ του 1975! Στις μέρες μας, ο ετοιμοθάνατος δεν πεθαίνει σε απλό θάλαμο νοσηλείας αλλά η θεραπεία κλιμακώνεται εντός της ΜΕΘ όταν αρχίσει ο ασθενής να πνέει τα λοίσθια. Δίπλα σε γιατρούς και νοσηλευτές, ο θάνατος κοινωνικοποιείται και η ατομικότητα εκμηδενίζεται. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον υποχρεωτικής θεραπείας, άκουσα γιατρό σε τηλεοπτικό κανάλι να εκπλήσσεται που ένας ασθενής δεν ήθελε να διασωληνωθεί και να εισαχθεί στην ΜΕΘ, ρωτώντας με απορία: «πως είναι δυνατόν να αρνείται την θεραπεία;». Η άρνηση της θεραπείας είναι τελικά κάτι το αδιανόητο για τους περισσότερους γιατρούς.

Παρά την τεράστια αύξηση των ιατρικών δαπανών η μέση διάρκεια ζωής παραμένει ίδια στις πλούσιες χώρες της δύσης από τέλη της δεκαετίας του 1970. Επιπλέον, ο Thomas McKeown (στο βιβλίο του «Ο ρόλος της Ιατρικής») έδειξε ότι το προσδόκιμο επιβίωσης αυξήθηκε κυρίως λόγω της καλύτερης διατροφής, συνθηκών διαβίωσης, καθαρού νερού, και ελέγχου γεννήσεων και πως οι παρεμβάσεις της ιατρικής όπως ανοσοποίηση, αντιβίωση, καραντίνα είχαν μικρή επίδραση. Δεν είναι τυχαίο ότι οι σημερινές χώρες του τρίτου κόσμου υστερούν σε μέσους όρους ζωής γιατί οι συνθήκες ζωής και η επάρκεια σε φαγητό και καθαρό νερό υπολείπονται κατά πολύ σε σχέση με την Δύση. Συνήθως, οι αποτελεσματικές ιατρικές παρεμβάσεις είναι φτηνές, πχ η αντιβίωση, ενώ πολυδάπανες θεραπείες, όπως η νοσηλεία σε μια ΜΕΘ, προσφέρουν λίγα στην επιμήκυνση της ζωής. «Το χρήμα έχει την τάση να επιμηκύνει τον θάνατο» και οι ΜΕΘ σε μεγάλο βαθμό είναι μια τέτοια απόδειξη.

Το εξισωτικό μας πάθος για παροχές υγείας, να δίνουμε τα πάντα σε όλους, είναι μια συνέπεια της ισότητας απέναντι στην υγεία και την αρρώστια, Όμως ο θάνατος δεν παίζει δίκαια. Προτιμά ανθρώπους με πολλά προβλήματα που έχουν ήδη διάγει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής τους ή προτιμά να εκμεταλλεύεται τον ριψοκίνδυνο τρόπο ζωής των νέων. Η άρνηση να δεχτούμε αυτή την προτίμηση του θανάτου δημιουργεί καταστάσεις που σήμερα ταλανίζουν τις κοινωνίες. Η επιθυμία της Δύσης να έχουν οι αναπτυσσόμενες χώρες ίση πρόσβαση σε εμβόλια είναι δείγμα την απόλυτης εξισωτικής παράνοιας. Η αντιμετώπιση όλων των ανθρώπων (σε όλες τις χώρες) ως απλά ίσους, δείχνει ότι η ιατρική αγνοεί τα πραγματικά περιβαλλοντικά, πολιτισμικά, κοινωνικά και πολιτικά προβλήματα. Η αντιμετώπιση όλων των ανθρώπων ως βιολογικές μηχανές που διέπονται από κοινούς ιατρικούς νόμους έχει ως συνέπεια την δημιουργία γραφειοκρατικών πρωτοκόλλων από την μια άκρη της γης στην άλλη. Μια τέτοια βιολογική μαζοποίηση μας μετατρέπει σε μηχανές τις οποίες μπορούμε να επισκευάσουμε επιτόπου, να πουλήσουμε ανταλλακτικά, να τις εφοδιάσουμε με καύσιμα. Μια τέτοια βιολογική βιομηχανία είναι μια εμπορευματοποιημένη ιατρική όπου όλα πουλιούνται και αγοράζονται. Ο ετοιμοθάνατος δεν έχει δικαίωμα να μην συμμετέχει σε αυτό το παγκόσμιο ιατρικό ανταλλακτήριο (φαρμακευτικό προϊόν έναντι χρήματος), γιατί η κοινωνικοποίηση της υγείας και η αντιμετώπιση της αρρώστιας δεν ανήκει σε μεμονωμένα πρόσωπα: ανήκει στην απρόσωπη κοινωνία, ανήκει στην πανανθρώπινη κοινωνία, τελικά ανήκει στους ισχυρούς.

Ο στατιστικός άνθρωπος δεν σκέφτεται ούτε δρα. Είναι παθητικός δέκτης της ιατρικής εξουσίας και σε περίπτωση που αντιδράσει, η πολιτική εξουσία τον επαναφέρει σε τάξη, πχ στερώντας το εισόδημα της οικογένειας αν δεν συμμορφωθεί με τον υποχρεωτικό εμβολιασμό. Ένας τέτοιος άνθρωπος χάνει την εμπιστοσύνη στον εαυτό του και παραδίδει τον θάνατο και την υγεία στα χέρια της ιατρικής. Ο Ίλλιτς, λέει χαρακτηριστικά: «η άρνηση του γιατρού να αναγνωρίσει το σημείο πέρα από το οποίο παύει να είναι χρήσιμος ως θεραπευτής και να αποτραβηχτεί όταν ο θάνατος εμφανίζεται, τον έχει μετατρέψει σε παράγοντα που ευνοεί την ανευθυνότητα ή την πλήρη συγκάλυψη. Η απροθυμία του αρρώστου να πεθάνει μοναχός του, τον καθιστά αξιολύπητα εξαρτημένο. Έχει τώρα χάσει την πίστη του στην ικανότητα να πεθαίνει, την ετοιμοθάνατη μορφή που μπορεί να πάρει η υγεία, και έχει ανάγει σε σημαντικό δικαίωμά του να τον αποτελειώσουν οι επαγγελματίες».

Η μετατροπή του ανθρώπου σε ποσοστά επιστημονικών μελετών, οι εξουσίες που παραχωρήθηκαν στους γιατρούς από τους πολιτικούς, το εξισωτικό μας πάθος ανεξάρτητα σε πιο επίπεδο υγείας και αρρώστιας βρισκόμαστε, μαζί με την καλλιέργεια της ανευθυνότητας, δημιουργούν το κατάλληλο έδαφος μέσα στο οποίο θα ανθίσουν το εμπόριο της ζωής και του θανάτου. Ένας θάνατος ξεκομμένος από τις αξίες που πρεσβεύει ο ετοιμοθάνατος είναι το πεδίο δράσης του καλού εμπόρου: καθορίζει μόνος του τιμές αγοράς και πώλησης.

* Ο Αχιλλέας Κούμπος είναι ιατρός, εντατικολόγος – αναισθησιολόγος

ΑΠΟ: https://www.hereticalideas.gr/2021/10/o-thanatos-ke-o-etimothanatos-os-emporevma.html?fbclid=IwAR1AcJiXg-JlVhpjEzBmuchNutQxMgJJZXyzWRlzkaeWcQAQ5b3Vz5YEXFM 

31 Οκτωβρίου 2021
by : tinakanoumegk

 


Το παρακάτω άρθρο είναι ένα αποκαλυπτικό κατηγορώ της εκπαιδευτικής πολιτικής των κυβερνήσεων Μπους και Ομπάμα προερχόμενο από την υπεράνω υποψίας υφυπουργό παιδείας του Μπους. Η Diane Ravitch είναι ιστορικός της εκπαίδευσης, ακαδημαϊκός και συγγραφέας δεκάδων βιβλίων για την εκπαίδευση. Με το κείμενό της “Γιατί άλλαξα γνώμη” περιγράφει την πλήρη μεταστροφή της από υποστηρίκτρια της “ελευθερίας επιλογής” σχολείων και της “λογοδοσίας” εκπαιδευτικών, σε κατήγορο της πολιτικής που λειτούργησε τιμωρητικά ενάντια στους πιο αδύναμους μαθητές των φτωχότερων και μη προνομιούχων κοινωνικών στρωμάτων.

Η “ελευθερία επιλογής σχολείου”, η “αυτονομία της σχολικής μονάδας”, η “λογοδοσία” και η “αξιολόγηση” των εκπαιδευτικών και των σχολείων, ήταν η σημαία της μεταρρύθμισης που σάρωσε τα σχολεία των ΗΠΑ στις αρχές του εικοστού αιώνα και δημιούργησε τα καταστροφικά για την εκπαίδευση αποτελέσματα που περιγράφονται από την Diane Ravitch.

Η αντιγραφή της πολιτικής των αμερικανικών κυβερνήσεων από την κυβέρνηση Μητσοτάκη και η εμμονική προσπάθεια της υπουργού Κεραμέως να ενοχοποιήσει τους εκπαιδευτικούς για να μπορέσει να περάσει την κατηγοριοποίηση των σχολείων, έχει στόχο να χτυπήσει το δημόσιο σχολείο και την καθολική και ισότιμη πρόσβαση των παιδιών στην εκπαίδευση. Τα αποτελέσματα της πρωτότυπης πολιτικής στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, και πιο συγκεκριμένα του νόμου με τον παραπλανητικό τίτλο “No Child Left Behind”, αναγνωρίζονται πλέον, σχεδόν καθολικά, ως τραγικά για την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης και την εκρηκτική άνοδο της εκπαιδευτικής ανισότητας ανάλογα με την κοινωνική και οικονομική θέση των γονέων.

Αυτό ωστόσο δεν φαίνεται να πτοεί την κυβέρνηση Μητσοτάκη, την υπουργό Κεραμέως και το σύστημα εξουσίας και ΜΜΕ που τους στηρίζουν λυσσαλέα. Στόχος τους είναι η δραματική υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου και η επιβολή με το ζόρι, με προειλημμένες αποφάσεις δικαστηρίων και με την πυγμή του “αποφασίζομεν και διατάσσομεν” της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας.

Η Diane Ravitch περιγράφει παραστατικά την πολιτική που σήμερα αντιγράφει η Κεραμέως και επιχειρεί να επιβάλει στην ελληνική εκπαίδευση.

Γιατί άλλαξα γνώμη

Όταν το 1991 ανέλαβα καθήκοντα υφυπουργού Παιδείας στην κυβέρνηση του Τζορτζ Μπους πατρός, δεν είχα κάποια κατασταλαγμένη άποψη για το ζήτημα της «ελεύθερης επιλογής» στην εκπαίδευση ή για το πώς θα καταστούν οι εκπαιδευτικοί «περισσότερο υπεύθυνοι». Όμως, όταν δύο χρόνια αργότερα εγκατέλειψα την κυβέρνηση, υποστήριζα την αρχή της αμοιβής του εκπαιδευτικού ανάλογα με την αξία του: θεωρούσα ότι οι εκπαιδευτικοί των οποίων οι μαθητές επιτύγχαναν καλύτερα αποτελέσματα έπρεπε να αμείβονται καλύτερα από τους υπόλοιπους. Υποστήριζα, επίσης, τη γενίκευση των τεστ αξιολόγησης τα οποία μου φαίνονταν χρήσιμα, ούτως ώστε να εντοπίζουμε με ακρίβεια ποια σχολεία χρειάζονταν συμπληρωματική βοήθεια. Έτσι, εξέφρασα τον ενθουσιασμό μου όταν, το 2001, το Κογκρέσο ψήφισε έναν νόμο προς αυτήν την κατεύθυνση, τον νόμο NCLB («Νο Child Left Behind», «Κανένα παιδί δεν θα μείνει πίσω»), και όταν στη συνέχεια, το 2002, ο πρόεδρος Μπους τον έθεσε σε ισχύ με την υπογραφή του.

Σήμερα, παρατηρώντας τις χειροπιαστές επιπτώσεις της συγκεκριμένης πολιτικής, έχω αλλάξει γνώμη, θεωρώ, πλέον, ότι η ποιότητα της εκπαίδευσης που λαμβάνουν τα παιδιά έχει μεγαλύτερη σημασία από τα προβλήματα διαχείρισης, οργάνωσης ή αξιολόγησης των σχολικών μονάδων.

Ο νόμος NCLB απαιτεί από κάθε πολιτεία των ΗΠΑ να αξιολογήσει τις ικανότητες όλων των μαθητών στην ανάγνωση και στις μαθηματικές πράξεις, από το επίπεδο της τρίτης δημοτικού έως εκείνο της δευτέρας γυμνασίου. Στη συνέχεια, τα αποτελέσματα κάθε σχολικής μονάδας αναλύονται σε συνάρτηση με την εθνοτική προέλευση, το επίπεδο γνώσης της αγγλικής γλώσσας, την ενδεχόμενη ύπαρξη αναπηριών ή μαθησιακών δυσκολιών και το εισόδημα των γονέων. Σε κάθε μία από τις ομάδες που συγκροτούνται με αυτόν τον τρόπο, επιβάλλεται να επιτευχθεί, μέχρι το 2014, ποσοστό επιτυχίας 100% στα τεστ. Εάν σε ένα σχολείο, ακόμα και μία μονάχα από αυτές τις ομάδες δεν επιτυγχάνει συνεχείς προόδους προς την εκπλήρωση του στόχου που έχει τεθεί, η σχολική μονάδα υπόκειται σε κυρώσεις, των οποίων η σοβαρότητα αυξάνεται σταδιακά. Την πρώτη χρονιά, το σχολείο δέχεται μια επίπληξη. Την επόμενη, σε όλους τους μαθητές (ακόμα και σε εκείνους που πέτυχαν υψηλή βαθμολογία) προσφέρεται η δυνατότητα να αλλάξουν σχολική μονάδα. Την τρίτη χρονιά, οι φτωχότεροι μαθητές δικαιούνται δωρεάν ενισχυτική διδασκαλία. Εάν το σχολείο δεν κατορθώσει να επιτύχει τους στόχους που έχουν τεθεί μέσα σε διάστημα πενταετίας, βρίσκεται αντιμέτωπο με τα ενδεχόμενα της ιδιωτικοποίησής του, της μετατροπής του σε charter school (βλέπε παρακάτω), της πλήρους αναδιάρθρωσής του ή, απλούστατα, του κλεισίματός του. Το δε προσωπικό του μπορεί να απολυθεί. Αυτή τη στιγμή, περίπου το ένα τρίτο των δημόσιων σχολείων της χώρας (δηλαδή, περισσότερα από 30.000) έχουν ενταχθεί στην κατηγορία των σχολικών μονάδων που δεν επιτυγχάνουν «ικανοποιητικά ετήσια αποτελέσματα».

Το κρίσιμο σημείο του νόμου NCLB είναι ότι άφησε τις πολιτείες να ορίσουν τα δικά τους κριτήρια αξιολόγησης. Έτσι, κάποιες εκμεταλλεύθηκαν τη δυνατότητα να μειώσουν τις απαιτήσεις τους… έτσι ώστε να διευκολύνονται οι μαθητές να επιτύχουν τους στόχους που έχουν τεθεί. Όμως, η βελτίωση του σχολικού επιπέδου που προβάλλεται σε τοπικό επίπεδο δεν επιβεβαιώνεται πάντα από τα ομοσπονδιακά τεστ. Πράγματι, το Κογκρέσο υποχρεώνει τα σχολεία να υποβάλουν ορισμένους από τους μαθητές τους, επιλεγμένους με τυχαίο τρόπο, σε μια αξιολόγηση σε εθνικό επίπεδο, στη National Assessment of Educational Progress (ΝΑΕΡ), ούτως ώστε να γίνεται δυνατή η σύγκριση των αποτελεσμάτων τους με εκείνα που παρουσιάζουν οι πολιτείες. Στο Τέξας, για παράδειγμα, όπου οι αρχές εμφανίζουν ότι έχουν επιτύχει ένα πραγματικό παιδαγωγικό θαύμα, οι επιδόσεις των μαθητών στο τεστ ανάγνωσης παρουσιάζουν στασιμότητα εδώ και δέκα χρόνια. Κατά τον ίδιο τρόπο, ενώ η πολιτεία του Τενεσί υποστήριζε ότι το 90% των μαθητών της είχε επιτύχει τους στόχους που είχαν τεθεί για το έτος 2007, η αξιολόγηση της ΝΑΕΡ αποδείχθηκε πολύ λιγότερο κολακευτική (μόλις το 26% αρίστευσε).

Ξοδεύτηκαν δισεκατομμύρια δολάρια για τη σύνταξη όλων αυτών των τεστ στα οποία στηρίζονται τα συστήματα αξιολόγησης, καθώς και για τη διεξαγωγή των αντίστοιχων εξετάσεων. Σε πολλά σχολεία, αρκετούς μήνες πριν την ημερομηνία διεξαγωγής τους, οι εκπαιδευτικοί παύουν να ασχολούνται με τη διδακτέα ύλη και αφοσιώνονται στην εντατική προετοιμασία των μαθητών τους για τα τεστ. Ωστόσο, πλήθος ειδικών απέδειξε ότι τα παιδιά δεν επωφελούνται από όλη αυτή τη διαδικασία, δεδομένου ότι μαθαίνουν τις τεχνικές με τις οποίες μπορούν να επιτύχουν καλά αποτελέσματα στα τεστ και λιγότερο το πραγματικό περιεχόμενο του εξεταζόμενου μαθήματος.

Παρά τα χρήματα και τον χρόνο που διατέθηκαν, οι επιδόσεις στη ΝΑΕΡ ελάχιστα βελτιώθηκαν. Σε ορισμένες περιπτώσεις, έμειναν στάσιμες. Μάλιστα, στα μαθηματικά παρατηρούνταν μεγαλύτερη πρόοδος πριν από την εφαρμογή του νόμου NCLB. Σύμφωνα δε με τις υπάρχουσες εκτιμήσεις, όσον αφορά την ανάγνωση, το επίπεδο βελτιώθηκε στην τετάρτη δημοτικού, ενώ στη δευτέρα γυμνασίου οι επιδόσεις του 2009 ήταν ίδιες με εκείνες που είχαν καταγραφεί το 1998.

Αλλά το μεγαλύτερο πρόβλημα δεν είναι τα αποτελέσματα που επιτυγχάνουν οι μαθητές στα τεστ, ούτε και ο τρόπος με τον οποίο οι πολιτείες και οι πόλεις κατορθώνουν να επιτύχουν τα αποτελέσματα. Το πραγματικό θύμα αυτής της επιμονής των αρχών σε παρόμοιες μεθόδους είναι η ποιότητα της εκπαίδευσης. Καθώς η ανάγνωση και τα πρακτικά μαθηματικά έχουν πλέον απόλυτη προτεραιότητα, οι εκπαιδευτικοί συνειδητοποιούν ότι αυτά τα δύο μαθήματα καθορίζουν το μέλλον του σχολείου τους -αλλά και τη διατήρηση της θέσης τους- με αποτέλεσμα να παραμελούν τα υπόλοιπα. Η ιστορία, η λογοτεχνία, η γεωγραφία, οι φυσικές επιστήμες, οι ξένες γλώσσες, η αγωγή του πολίτη και τα καλλιτεχνικά μαθήματα υποβαθμίζονται σε εντελώς δευτερεύοντα.

Από την άλλη πλευρά, εδώ και δεκαπέντε χρόνια περίπου, μια άλλη πρόταση έχει προσελκύσει την προσοχή ισχυρών ιδρυμάτων και πλούσιων εκπροσώπων της εργοδοσίας. Πρόκειται για την «ελεύθερη επιλογή», η οποία ενσαρκώνεται κυρίως στα charter schools που έκαναν την εμφάνισή τους στα τέλη της δεκαετίας του 1980. Από εκείνη την εποχή, έχουν δημιουργήσει ένα ευρύτατο κίνημα που περιλαμβάνει περισσότερα από 5.000 σχολεία με 1.500.000 μαθητές. Οι συγκεκριμένες σχολικές μονάδες χρηματοδοτούνται με δημόσιους πόρους, αλλά διοικούνται όπως οι ιδιωτικές επιχειρήσεις και δεν υπάγονται στις περισσότερες από τις νομοθετικές ρυθμίσεις που ισχύουν για το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα. Για παράδειγμα, η πλειονότητα (ποσοστό μεγαλύτερο του 95%) αρνείται να προσλάβει συνδικαλισμένους εκπαιδευτικούς. Κι όταν οι αρχές της πολιτείας της Νέας Υόρκης θέλησαν να πραγματοποιήσουν αξιολόγηση και έλεγχο της λειτουργίας των charter schools στα οποία είχαν χορηγήσει άδεια λειτουργίας, τα σχολεία προσέφυγαν στη Δικαιοσύνη για να αποτρέψουν παρόμοιο ενδεχόμενο: η πολιτεία όφειλε να τους έχει εμπιστοσύνη και να τα αφήσει να πραγματοποιήσουν αυτοέλεγχο και αυτοαξιολόγηση.

Το επίπεδό τους είναι υπερβολικά άνισο. Σε μερικά είναι εξαιρετικό, ενώ σε άλλα είναι καταστροφικό. Συνήθως το επίπεδο κυμαίνεται ανάμεσα στα δύο άκρα. Μέχρι σήμερα, έχει επιχειρηθεί μονάχα μία προσπάθεια αξιολόγησής τους σε εθνικό επίπεδο: πρόκειται για την έρευνα της Μάργκαρετ Ρέιμοντ, οικονομολόγου στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ [1]. Παρ’ όλο που χρηματοδοτήθηκε από το ίδρυμα Walton Family Foundation, το οποίο υπεραμύνεται φανατικά των charter schools, η έρευνα απέδειξε ότι μόλις το 17% των συγκεκριμένων σχολείων έχουν επιτύχει ανώτερο επίπεδο από εκείνο που απαντάται σε ένα συγκρίσιμο δημόσιο σχολείο. Το υπόλοιπο 83% επιτυγχάνει παρεμφερείς ή κατώτερες επιδόσεις. Όσον αφορά δε τις εξετάσεις της ΝΑΕΡ στην ανάγνωση και στα μαθηματικά, οι μαθητές που φοιτούν στα charter schools επιτυγχάνουν τα ίδια αποτελέσματα με εκείνους των δημόσιων σχολείων, ανεξαρτήτως κατηγορίας (μαύροι, ισπανόφωνοι, φτωχοί, κάτοικοι μεγάλων πόλεων). Παρ’ όλα αυτά, το μοντέλο των charter schools θεωρείται ότι αποτελεί τη θαυματουργή λύση για όλα τα προβλήματα του αμερικανικού εκπαιδευτικού συστήματος, τόσο για τη δεξιά -φυσικά- όσο και για πολλούς δημοκρατικούς. Μάλιστα, οι τελευταίοι έχουν δημιουργήσει και μια ομάδα πίεσης, τους «Δημοκρατικούς για την Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση».

Ορισμένα charter schools αποτελούν ιδιωτικές επιχειρήσεις, ενώ άλλα είναι μη κερδοσκοπικά σωματεία. Η λειτουργία τους στηρίζεται στο υψηλό ποσοστό ανανέωσης του προσωπικού τους, καθώς οι εκπαιδευτικοί τους εργάζονται απίστευτα πολλές ώρες (έως και 60 ή 70 ώρες την εβδομάδα), ενώ παράλληλα είναι υποχρεωμένοι να έχουν πάντοτε το κινητό τηλέφωνό τους ανοιχτό, έτσι ώστε να μπορούν οι μαθητές τους να έρθουν σε επαφή μαζί τους οποιαδήποτε στιγμή. Η απουσία συνδικάτων διευκολύνει την επιβολή παρόμοιων συνθηκών εργασίας.

Όταν τα μέσα ενημέρωσης ενδιαφέρονται για τα charter schools, εστιάζουν πολύ συχνά την προσοχή τους σ’ εκείνα που έχουν εξαιρετικά αποτελέσματα. Έτσι, είτε ηθελημένα είτε όχι, δημιουργούν την εντύπωση ότι πρόκειται για πραγματικούς «παραδείσους» γεμάτους νεαρούς και δυναμικούς εκπαιδευτικούς και μαθητές με στολή, άψογους τρόπους και ικανούς να συνεχίσουν όλοι τους τις σπουδές στο πανεπιστήμιο. Όμως, τα ρεπορτάζ αποσιωπούν ορισμένους παράγοντες που έχουν αποφασιστική σημασία. Κατ’ αρχήν, οι μαθητές τους προέρχονται από οικογένειες που ενδιαφέρονται περισσότερο για τη σχολική επίδοση των παιδιών τους. Επιπλέον, δέχονται την εγγραφή λιγότερων παιδιών με ξένη μητρική γλώσσα, με μαθησιακές δυσκολίες ή άστεγων [2], γεγονός που τους εξασφαλίζει ένα πλεονέκτημα σε σύγκριση με τα δημόσια σχολεία. Τέλος, έχουν το δικαίωμα να διώξουν και να στείλουν σε δημόσιο σχολείο τους μαθητές που «κηλιδώνουν» την εικόνα του σχολείου.

Όταν αναπτύχθηκε το κίνημα υπέρ των charter schools, στηριζόταν στη βεβαιότητα ότι θα ιδρύονταν και θα στελεχώνονταν από εκπαιδευτικούς γεμάτους ζήλο, οι οποίοι θα ενδιαφέρονταν να βοηθήσουν τους μαθητές που αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες δυσκολίες. Καθώς θα είχαν ελευθερία κινήσεων, θα μπορούσαν να καινοτομήσουν και να βρουν τρόπους για να βοηθηθεί όσο το δυνατόν περισσότερο η συγκεκριμένη κατηγορία μαθητών. Έτσι, θα ωφελούνταν το σύνολο της κοινότητας όταν οι μαθητές θα επέστρεφαν στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα. Όμως, σήμερα, τα σχολεία αυτού του τύπου ανταγωνίζονται ανοιχτά τα δημόσια σχολεία. Στο Χάρλεμ, τα δημόσια σχολεία είναι αναγκασμένα να οργανώνουν διαφημιστικές καμπάνιες που απευθύνονται στους γονείς. Οι προϋπολογισμοί των (τουλάχιστον) 500 δολαρίων για διαφημιστικά φυλλάδια φαίνονται αστείοι μπροστά στο ποσό των 325.000 δολαρίων που διαθέτει για διαφήμιση ο ισχυρός όμιλος που προσπαθεί να διώξει τα δημόσια σχολεία από την «εκπαιδευτική αγορά».

Τον Ιανουάριο του 2009, όταν ανέλαβε η κυβέρνηση του Μπαράκ Ομπάμα, ήμουν σίγουρη ότι θα καταργούσε τον νόμο NCLB και θα ξεκινούσε την προσπάθειά της πάνω σε υγιείς βάσεις. Όμως, συνέβη το ακριβώς αντίθετο: υιοθέτησε τις πιο επικίνδυνες ιδέες και επιλογές της περιόδου Μπους. Το πρόγραμμά της -με την ονομασία «Race to the Top» (Αγώνας Δρόμου προς την Κορυφή)- υπόσχεται επιδοτήσεις 4,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε πολιτείες οι οποίες αντιμετωπίζουν τεράστια οικονομικά προβλήματα εξαιτίας της κρίσης. Για να επωφεληθούν από αυτόν τον πακτωλό, οφείλουν να καταργήσουν κάθε νομοθετικό φραγμό που αφορά τη δημιουργία των charter schools. Έτσι, η εξάπλωσή τους υλοποιεί το παλιό όνειρο των επιχειρήσεων της εκπαίδευσης και των οπαδών της θεωρίας ότι τα πάντα πρέπει να ρυθμίζονται από την αγορά, οι οποίοι φιλοδοξούν να διαλύσουν εντελώς το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα.

Όμως, είναι παράλογο να αξιολογούνται οι εκπαιδευτικοί με βάση τα αποτελέσματα των μαθητών τους, καθώς αυτά δεν εξαρτώνται μονάχα από όλα όσα συμβαίνουν μέσα στην τάξη. Εξίσου σημαντικό ρόλο παίζουν εξωτερικοί παράγοντες, όπως οι οικονομικοί πόροι της οικογένειας, ο ζήλος τους για μάθηση, καθώς και η υποστήριξη την οποία πρέπει -ή μπορούν- να τους εξασφαλίσουν οι γονείς τους. Κι όμως, οι μόνοι που θεωρούνται υπεύθυνοι για τις επιδόσεις των μαθητών είναι οι εκπαιδευτικοί. Όσον αφορά δε τις «αλλαγές» στις σχολικές μονάδες που αντιμετωπίζουν δυσκολίες, πρόκειται για έναν ευφημισμό που αποκρύπτει ότι πρόκειται ακριβώς για τα μέτρα που προέβλεπε και ο NCLB. Εάν οι επιδόσεις των μαθητών δεν βελτιώνονται με ταχύ ρυθμό, τα σχολεία περνούν στην αρμοδιότητα της πολιτείας, κλείνουν, ιδιωτικοποιούνται ή μετατρέπονται σε charter schools. Όταν οι αρχές της πολιτείας του Ροντ Αϊλαντ ανακοίνωσαν την πρόθεσή τους να απολύσουν όλο το διδακτικό προσωπικό του μοναδικού λυκείου της πόλης Σέντραλ Φολς, η απόφασή τους επικροτήθηκε από τον υπουργό Παιδείας, Αρνε Ντάνκαν, κι από τον ίδιο τον δημοκρατικό πρόεδρο. Πρόσφατα, το προσωπικό επαναπροσελήφθη, αφού προηγουμένως δέχθηκε να εργάζεται περισσότερες ώρες και να προσφέρει περισσότερη εξατομικευμένη βοήθεια στους μαθητές.

Η έμφαση που δίνει η κυβέρνηση Ομπάμα στην αξιολόγηση ώθησε τις πολιτείες να τροποποιήσουν τη σχετική νομοθεσία τους, ελπίζοντας ότι θα τους χορηγηθούν τα ομοσπονδιακά κονδύλια που τόσο πολύ χρειάζονται. Η Φλόριντα ψήφισε πρόσφατα έναν νόμο με τον οποίο απαγορεύεται η πρόσληψη εκπαιδευτικών που δεν διαθέτουν προϋπηρεσία, το ήμισυ του μισθού τους συνδέεται με τις επιδόσεις των μαθητών τους, ενώ καταργούνται και τα κονδύλια για τη διά βίου επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Παράλληλα, η διαδικασία αξιολόγησης των σχολικών μονάδων χρηματοδοτείται με την παρακράτηση από την πολιτεία του 5% του προϋπολογισμού κάθε περιφέρειας για την εκπαίδευση. Οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί ένωσαν τις δυνάμεις τους και κατόρθωσαν να πείσουν τον κυβερνήτη Τσάρλι Κριστ να μην υπογράψει αυτόν τον νόμο, γεγονός που, πιθανότατα, σήμανε και το τέλος της πολιτικής του καριέρας στο Ρεπουμπλικανικό Κόμμα [3]. Όμως, παρόμοια μέτρα λαμβάνονται σχεδόν παντού σε ολόκληρη τη χώρα.


[1] « Multiple choice : Charter school performance in 16 states », Center for Research on Education Outcomes (Credo), Stanford University, Ιούνιος 2009.

[2] (ΣτM) : Στις Ηνωμένες Πολιτείες, λόγω του κύματος των κατασχέσεων των κατοικιών την τελευταία πενταετία, εκατοντάδες χιλιάδες οικογένειες είναι πλέον άστεγες και ζουν -αν όχι στον δρόμο- σε τροχόσπιτα και σε σκηνές. Παρ’ όλες τις δυσκολίες, μεγάλο μέρος των παιδιών τους προσπαθεί να συνεχίσει τη φοίτησή του στο σχολείο.

[3] (ΣτΜ) : Ο κυπριακής καταγωγής Τσάρλι Κριστ, κυβερνήτης της Φλόριντα από το 2006, αποφάσισε να διεκδικήσει την έδρα της πολιτείας για τη Γερουσία. Στις προκριματικές εκλογές, όμως, για το χρίσμα του Ρεπουμπλικανικού Κόμματος, έχασε από τον Μάρκο Ρούμπιο, εκφραστή του ακραίου κινήματος Tea Party. Ο Κριστ κατέβηκε στις εκλογές της 2ας Νοεμβρίου ως ανεξάρτητος, αλλά τελικά ηττήθηκε από τον Ρούμπιο.

Πηγή: The Nation

Αναδημοσίευση από Le Monde Diplomatique

ΑΠΟ: https://www.antapocrisis.gr/αξιολόγηση-σχολείων-made-in-usa/?fbclid=IwAR2SR3-XbfvI1MKANZt9kie3vFCJxJJeIrM_MGxmnZ-vMpi0ojShG86tR3E

by : tinakanoumegk

 

Η ταινία με θέμα τη γερμανική κατοχή που θα έπρεπε να προβάλλεται παντού απόψε είναι «Το ξυπόλυτο Τάγμα» (The Barefoot Battalion)
Ολόκληρη η ταινία στο παρακάτω link: https://youtu.be/zwfY-vATjQE
Tο «Ξυπόλητο Τάγμα» ήταν η πρώτη ελληνική ταινία που βραβεύθηκε σε διεθνές φεστιβάλ. Tην καταπληκτική μουσική της ταινίας έχει γράψει ο Μίκης Θεοδωράκης και αυτή ήταν η πρώτη μουσική που συνέθεσε για κινηματογραφική ταινία.
«Το Ξυπόλητο Τάγμα υπογραμμίζει με δραματικότητα, γι’ αυτούς που δεν το έχουν παρατηρήσει ως τώρα στην οθόνη, ότι από τους πολέμους των μεγάλων, τίποτε δεν είναι περισσότερο άξιο καταδίκης όσο τα αποτελέσματά τους επί των μικρών.»
- New York Herald Tribune
29-5-1954
«Χθες είχε πρεμιέρα στον κινηματογράφο Γκλόουμπ, η ταινία με τον επιτυχημένο τίτλο Ξυπόλητο Τάγμα. Ένα φιλμ γεμάτο ειλικρίνεια και άξιο κάθε σεβασμού»
- New York Times
29-5-1954
Το Ξυπόλητο τάγμα είναι η αληθινή ιστορία 160 παιδιών, που η δράση τους πήρε διαστάσεις μύθου όταν διώχτηκαν από τα ορφανοτροφεία της Θεσσαλονίκης από τους Ναζί κατακτητές στα χρόνια της κατοχής του B’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Τα παιδιά μεταβάλλονται σ’ ένα είδος καλόκαρδης ηρωικής συμμορίας, που κλέβει από τους Γερμανούς και του μαυραγορίτες για να συντηρεί τα μέλη της κι όσους μπορεί από τον κόσμο γύρω της. Επίσης, πέρα από την αρωγή που παρείχαν στο κόσμο, κατάφερναν με την εξυπνάδα και το κουράγιο τους να βοηθούν την Αντίσταση, βρίσκοντας τρόπους να φυγαδεύουν στη Μέση Ανατολή Έλληνες, Αμερικάνους και Εγγλέζους αξιωματικούς, με σκοπό να ενωθούν με τους εκεί συμμαχικούς στρατούς.
Σε σκηνοθεσία Gregg C. Tallas
Tο ελληνικό όνομα του Γκρεγκ Τάλλας ήταν Γρηγόρης Θαλασσινός. Γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη το 1909 και πέθανε στην Αθήνα το 1993.
Ο Βιτόριο Ντε Σίκα όταν είδε το 1955 το «Ξυπόλητο Τάγμα» στο Φεστιβάλ του Εδιμβούργου είπε στον Γκρεγκ Τάλλας: «Αν είχες γυρίσει αυτή την ταινία προτού γυρίσω εγώ τον “Κλέφτη των Ποδηλάτων” τότε σήμερα θα ήσουν εσύ ο Ντε Σίκα!».
Τα 63 από τα 66 παιδιά που πήραν μέρος στα γυρίσματα, ο Γκρεγκ Τάλλας τα πήρε από αναμορφωτήρια και ορφανοτροφεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Η μηχανή λήψης που χρησιμοποιήθηκε για την ταινία ήταν του 1924 και ο οπερατέρ Μιχάλης Γαζιάδης είχε στη διάθεσή του μόνο 6 προβολείς για το φωτισμό. Oι Aμερικανοί δεν μπορούσαν να πιστέψουν ότι η ταινία γυρίστηκε με τόσο λίγα τεχνικά μέσα. O φωνολήπτης της Κολούμπια ήταν αδύνατο να δεχθεί πως αυτή η ταινία γυρίστηκε βουβή και πως είχαν επιτευχθεί τόσο άψογοι συγχρονισμοί στο ντουμπλάρισμα της ηχητικής μπάντας στην Ελλάδα!
Για να μη βλέπετε πάλι Πρέκες, Βουγιουκλάκες και λοιπές κακογυρισμένες πατριωτικές μαλακίες εθνικής προπαγάνδας χωρίς καμία αναφορά στους πραγματικούς ελευθερωτές της πατρίδας. Τιμή και δόξα σε όλους τους αφανείς ήρωες της αντίστασης στο φασισμό.
Via: Anwar Jitou
Μπορεί να είναι εικόνα 2 άτομα και κείμενο

by : tinakanoumegk

 



Με αρκετή καθυστέρηση έφθασε το τεύχος του ιταλικού περιοδικού L΄Εspresso. Δείτε το ρεπορτάζ της Bianca Senatore για το νέο κλειστό και ελεγχόμενο κέντρο κράτησης προσφύγων για 3000 άτομα στην Σάμο.

Λίγα από την τετρασέλιδη παρουσίαση: Μοιάζει με φυλακή αλλά στην επίσημη παρουσίαση – με παρόντες τους εκπροσώπους Αθήνας και Βρυξελλών - προβλήθηκε ως μεγάλο πρωτοποριακό σχέδιο για την Ευρωπαϊκή φιλοξενία. Δεν υπάρχει ούτε ένα δένδρο, ούτε ένα υπόστεγο, μόνο παράγκες και τσιμέντο με διπλή περίφραξη σε δύο επίπεδα με δρόμο μεταξύ τους για την κίνηση των αυτοκινήτων επιτήρησης.

Το 64% αυτών που μένουν στις δομές έχουν σκεφθεί να αυτοκτονήσουν.

Μαζί με αυτήν την δομή, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα κάνει αντίστοιχες σε Λέσβο, Χίο, Λέρο και Κω με κόστος 276 εκατομμύρια συνολικά.

ΜΙΑ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ μας χρειάζεται. 

Απολαύσαμε τις τελευταίες ημέρες την απληστία υποκρισίας, την ανακάλυψη Πασσιονάριας, την συνέχεια μιας ορεξάτης αγωγής επιτήρησης στα προσφερόμενα αφηγήματα ανθρωπολογικών τροποποιήσεων. Τί να πεις όταν η συμφιλίωση με το κρατικό έγκλημα καλά κρατεί, στην Ελλάδα που δίδαξε πολιτισμό. Ζούμε την επιστροφή των στρατοπέδων συγκέντρωσης, την τραυματική εμπειρία απαξίωσης του ανθρωπισμού. Εμπεδώνονται τα μαθήματα από τους φαυλοκρατικούς κρατικοκομματικούς μηχανισμούς και από την απουσία πνευματικής ηγεσίας.

Πώς δέχονται οι Έλληνες τα νησιά που ξεκίνησε η Ελληνική φιλοσοφία η Ευρώπη να τα θεωρεί χώρους εγκλεισμού και να τα εξορίζει πέραν των συνόρων της, έξω από τις ιδέες του Διαφωτισμού;

by : tinakanoumegk

Γρηγόρης Κλαδούχος:
1. Την κατηγοριοποίηση και τον χαρακτηρισμό Δεξιός, Αριστερός από ποιες αντιστοιχίσεις και θεωρητικά εργαλεία προκύπτουν; Από την δήλωση του καθένα «είμαι Δεξιός κλπ», εσείς αποδέχεστε ότι είναι δεξιό το κόμμα, που ψηφίζει, επειδή το δήλωσε ο ερωτώμενος; Λείπουν τα δικά σας κριτήρια δεξιάς, κέντρου, αριστεράς. Ονοματίζετε τα κόμματα με την τρέχουσα παλαιοκομματική πολιτική φιλολογία;
2. Μια μεγάλη ωφέλεια: ένα κίνημα εναντίον των διακρίσεων αρχίζει και σπάει ψεύτικες συνειδήσεις αριστεράς – δεξιάς, με αποδεσμεύσεις από την ανακύκλωση της Ελληνικής κομματοκρατικής φαυλοκρατίας.
3. Οι ερευνητές μάλλον κάνουν ένα σοβαρό λάθος: γράφουν για τους εμβολιασμένους ότι πολλοί κάνουν «πράξη προστασίας της συλλογικότητας». Όταν βομβαρδίζονται με «ατομική ευθύνη», τόσο περισσότερο το ιδιότυπο εγώ του Έλληνα ενισχύεται. Η Ελλάδα έχει πρόβλημα γιατί διοικείται από κοινωνικά ανάλγητους και οι πολίτες της δεν αποκτούν κοινωνική και συλλογική συνείδηση, εκτοπισμένοι από το κράτος.
by : tinakanoumegk

https://oet.gr/




Ο Όμιλος Ελληνικών Τεχνών ιδρύθηκε από καλλιτέχνες που εργάζονται στις ελληνικές παραδοσιακές καλές τέχνες. Πρωτεργάτες του Ομίλου είναι ο Τάσος Φωτόπουλος και ο Χαράλαμπος Γιαννόπουλος, μαθητές και επί δεκαετίες αμεσότεροι συνεργάτες του Σίμωνα Καρά, ονομαστού λαογράφου, μουσικού και μουσικολόγου που άνοιξε νέους ορίζοντες στην παραδοσιακή ελληνική μουσική.

Με το Σίμωνα Καρά συνεργάστηκαν επί δεκαετίες σε όλους τους τομείς και ιδιαίτερα τη Σχολή του, την οποία διεύθυναν με μεγάλη επιτυχία και μετά το θάνατο του, μέχρι την αποχώρησή τους και τη δημιουργία του Ομίλου Ελληνικών Τεχνών.

Ο Όμιλος έχει σκοπό τη διαφύλαξη και μετάδοση της ελληνικής παράδοσης στην τέχνη σε κάθε της έκφραση, με τη βαθιά γνώση πως αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της πολιτισμικής και εθνικής μας συνείδησης και κληρονομιάς.

Κάθε καλλιτέχνης έχει καθήκον να εμφανίζει ανόθευτη την τέχνη του στο κοινό με κάθε πρόσφορο μέσο (βιβλία, συναυλίες, εκθέσεις, CD κλπ.) και να την μεταδίδει σε μαθητές του μέσω της Σχολής του Ομίλου Ελληνικών Τεχνών.

Ως σήμερα έχουν δημιουργηθεί τμήματα Δημοτικού Τραγουδιού, Εκκλησιαστικής Βυζαντινής Μουσικής, θεωρίας της Ελληνικής Μουσικής, θεωρίας και πρακτικής των Παραδοσιακών Μουσικών Οργάνων, Οργανοκατασκευής, Αγιογραφίας, Ψηφιδογραφίας, Μουσικής Παλαιογραφίας, Ελληνικής γλώσσας και Ερμηνευτικής της Εκκλησιαστικής Ποίησης.


Προσφορά!



QUICK VIEW


CD

Αφιέρωμα στο δάσκαλο της ελληνικής μουσικής Σίμωνα Καρά
€10.00 €7.00
Προσφορά!



QUICK VIEW


ΒΙΒΛΙΑ

Ελληνική Πολυηχία
€20.00 €16.00
Προσφορά!



QUICK VIEW


CD

Θα κάνω τ’ άστρα να ραγούν
€10.00 €7.00
Προσφορά!



QUICK VIEW


ΒΙΒΛΙΑ

Κρηπίς
€12.00 €8.00
Προσφορά!



QUICK VIEW


CD

Κως – Παραδοσιακοί χοροί και τραγούδια
€10.00 €7.00
Προσφορά!



QUICK VIEW


CD

Λαμπρόγιορτα – τα παιδιά τραγουδάνε το Πάσχα
€10.00 €7.00
Προσφορά!



QUICK VIEW


ΒΙΒΛΙΑ

Λειτουργικά Κατ’ ήχον
€10.00 €8.00
Προσφορά!



QUICK VIEW


ΒΙΒΛΙΑ

Μουσική Προπαιδεία για παιδιά
€12.00 €8.00
Προσφορά!



QUICK VIEW


DVD

Νυχτωδία (DVD)
€13.30 €7.00
Προσφορά!



QUICK VIEW


CD

Παλιοί μου χρόνοι και καιροί
€10.00 €7.00
Προσφορά!



QUICK VIEW


CD

Ρόδος – Παραδοσιακοί χοροί και τραγούδια
€10.00 €7.00
Προσφορά!



QUICK VIEW


ΒΙΒΛΙΑ

Ρόδος – Κως – Κάλυμνος – Σύμη

€30.00 €26.00