ενδείξεις - αντενδείξεις





πρός τό δεῖν οὕτω



Προηγούμενα εὕσημον λόγον δῶτε








ΜΑΘΑΤΕ ΟΤΙ Η ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΑΡΑΙΤΗΘΗΚΕ. ΤΟ ΓΙΑΤΙ, ΟΜΩΣ, ΟΧΙ. Συνέχεια σε μια συζήτηση με την Μαιρη Νικολοπουλου .

αναρτήθηκε από : tinakanoumegk on : Δευτέρα 27 Ιουλίου 2020 0 comments

      Αντιλαμβάνομαι τις ιδιαίτερες συνθήκες μιας κοινωνικής εθιμοτυπίας ευγένειας με εύρος από την φιλία έως την ανοχή, σε μικρές κοινωνίες, που αντιμετωπίζουν κοινά προβλήματα. Ωστόσο, δεν πρέπει αυτές να επιτρέπουν υποχωρήσεις στην ειλικρίνεια του λόγου και την κοινωνική υπηρεσία του.
Δεν θα ασχοληθώ τι είναι είδηση, πληροφόρηση γενικά. Πρώτο θέμα για μένα είναι η διάκριση σε δύο αντιθετικά ή συμπληρωματικά: αυτούς που παίρνουν τις αποφάσεις και αυτούς που τις εκτελούν. Αυτό πιστεύω είναι και η κινητήρια δύναμη της ιστορίας. Ο άνθρωπος στην πορεία εκπολιτισμού του δημιούργησε θεσμούς λήψης αποφάσεων. Αυτά κατοχυρώνονται με από κοινού συμφωνία του πως θα διοικούμαστε. Για το ζήτημα του τι γίνεται στην κεντρική πλατεία το πρώτο και πιο σημαντικό: η δημοκρατική νομιμοποίηση της απόφασης των αλλαγών.
    Παρακολούθησα την ραδιοφωνική συνομιλία με τον Δήμαρχο και δυστυχώς για μένα και για τους παραπάνω λόγους, που εξέθεσα, υπήρξε εξωθεσμικό του ατόπημα. Κατά την γνώμη μου το πρώτο ερώτημα, που έπρεπε να τεθεί στον Δήμαρχο, είναι αν έχει την έγκριση του εκπροσωπούμενου πολιτικού σώματος. Είναι ντροπή του που είπε: «σε μια προμήθεια δεν είσαι υποχρεωμένος να ενημερώσεις το Δημοτικό Συμβούλιο». Και θέλει να τον πάρουμε στα σοβαρά για τον λαϊκισμό «η αισθητική του καθενός είναι διαφορετική». Η δυστυχία των καλλιτεχνών και του Ανθέμιου και Ισίδωρου, μιας και μιλάμε για την Αγία Σοφία τελευταία. Αυτές οι ισοπεδωτικές απόψεις και η έπαρση- του αισθητικά απαίδευτου μοιάζει με αυτών που η αισθητική τους πρόταση είναι καφετέρια στην Ακρόπολη. Δεν μπορώ, ακόμη, να καταλάβω το «έχουμε υγιή δήμο, γιατί έχουμε αντιδράσεις». Δηλαδή, είναι αρρώστια σε ένα δήμο, αν συμφωνούμε σε κάτι;
    Το πιο σημαντικό και για το οποίο ελέγχεται η δημοσιογραφική κατοχύρωση είναι ότι, και μετά από αυτό που σου είχα γράψει, ζητάς από τον δήμαρχο να σου πει γιατί η κ. Μαστέλλου παραιτήθηκε. Είναι σωστό να σου πει ο Δήμαρχος, γιατί μία αντιδήμαρχος παραιτήθηκε, ενώ υπάρχει η δημόσια έκθεση των λόγων παραίτησης από την ίδια; Και μάλιστα λες «είμαι σίγουρη ότι δεν θέλει να μιλήσει». Είχε μιλήσει και νομίζω ότι είναι δημοσιογραφικό καθήκον η ενημέρωση για τις αιτίες που την έφτασαν στο σημείο παραίτησης. Καλό είναι να ανοίγουμε όλο το παράθυρο. Για να ζούμε σε όλο το εύρος του φωτός. Για να μπορούμε να διαμορφώνουμε εργαλεία κριτικής και αυτοκριτικής. Έτσι θα έχουμε δυνατότητα τήρησης αποστάσεων από την επιτηδευμένη διαχείριση της πληροφορίας. Με την γνώση ενδιάμεσων επικοινωνιακών μεταφορέων του εξουσιαστικού λόγου προς την κοινωνία. Για να μην καταντάμε υπάκουοι υπήκοοι, να μην ενοχλούμε, όπως έλεγε κι ένας Δήμαρχος.
Οι ερωτήσεις που έχω θέσει έχουν το νόημα άρνησης της υποτίμησής μου ως πολίτη. Δυστυχώς, πρέπει να δηλώνουμε ότι επιζητούμε να γνωρίζουμε, να μαθαίνουμε αυτά που μας αφορούν απέναντι σε αυτούς που νομίζουν ότι πρέπει να γνωρίζουμε αυτά που θέλουν αυτοί. Κάπου το λένε και οι PINK FLOYD για την μόρφωση, που είναι άρνηση του ελέγχου της σκέψης. Να μην παρασυρόμαστε σε πλάνες, που είναι τα πονηρά εξουσιαστικά πλάνα.
      Μελετώντας τις εντός των θεσμών διεργασίες και την νομιμοποίηση διαδικασιών μέσα από την διοικητική γραφειοκρατία, παρατηρώ ότι και μέσα στο Ελληνικό θεσμικό πλέγμα, αλλά και στους Δήμους υπάρχει αυτό που είχε διαβλέψει ο Βέμπερ εκατό χρόνια πριν, - και μας το επαναφέρει στο τραπέζι σε βιβλιοκριτικό του δοκίμιο και σε βιβλία του ο Α. Μακρυδημήτρης. Μιλάμε για την ισχυρή «γραφειοκρατική γνώση», τη γνώση και εξοικείωση με τις διαδικασίες ή ακόμα και τα μυστικά ή απόκρυφα της ίδιας της γραφειοκρατίας. Εξ αυτού δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις ιδιαίτερων δυσκολιών δημοκρατικού ελέγχου. Αυτό το ερμηνευτικό σχήμα εξηγεί πως μία αντιδήμαρχος μέσω μηχανισμών πλοκής αποκλείεται από την γνώση από άλλους αιρετούς και που αντιστοιχεί στον αποκλεισμό πληροφόρησης και συμμετοχής των πολιτών.
     Είναι προφανές ότι οι δυνατότητες του Τσιώτου δεν επαρκούν να μεθοδεύσει όσα έκανε στην πλατεία ή σε άλλα που του καταλογίζει και η κ. Μαστέλλου. Απαιτείται η «γνώση της γραφειοκρατίας», όπως είπαμε παραπάνω, και αυτήν την κατέχει ο Σ. Αποστολόπουλος που έχει θητεία επί Σκούρα και Ταγαρά. Στα θέματα που προέκυψαν με την παραίτηση της Αντιδημάρχου δεν πιστεύω να είναι πρωταγωνιστές, ούτε ο Λόντος καθώς δεν έχει το look πολιτικού επιτηδευματία, η δε Ελίνα συναναστρέφεται παιδιά και ίσως αναζωογονεί αντισώματα ευαισθησίας.
     Μετά την συνομιλία σου με τον Δήμαρχο κατάλαβα τις αδυναμίες του για μια ακόμα φορά. Αδυνατεί να απαντήσει άμεσα. Προσπαθεί να μεταθέσει τον χρόνο απάντησης για αργότερα, όταν έχει αλλάξει το θέμα συζήτησης, η ατζέντα ή «έχουν φύγει οι συνομιλητές του». Μοιάζει με γιατρό που θα δώσει θεραπεία, αφού ο ασθενής αποβιώσει.
     Είναι πολλά τα συναισθήματα για την αποχώρηση της Γιόλας. Κατά την γνώμη μου πρέπει να προκαλεί αισθήματα σεβασμού η αντίσταση στον θάνατο των συναισθημάτων. Κάθε απόδραση από «φάρμες ζώων» και άρνηση δουλικότητας είναι για καλό.
     Τώρα πώς συνδυάζεται η μη αναφορά σου στους λόγους παραίτησης της Γιόλας με την εκτίμηση που μου έχεις. Α. Πριν ένα χρόνο δημοσίευσες ολόκληρο το κείμενο ενός υποψηφίου, που έλεγε ότι τον αδίκησα. Ήταν θέμα για ένα απλό πολίτη, όπως εγώ και καλά έκανες. Το κείμενο παραίτησης της Αντιδημάρχου δεν είναι πιο σοβαρό για ενημέρωση των πολιτών; Β. Διατηρώ την σχολιογραφία κάτω από την προβολή της διαμαρτυρίας σε βάρος μου. – ενώ ανέφερα όσα καταγεγραμμένα ειπώθηκαν στο Δημοτικό Συμβούλιο. Από κάτω βλέπω σχολιάκια για τσούχτρες χωρίς μυαλό… Επιβεβαίωση εκτίμησης…;
      Την αιτιολόγηση παραίτησης της Αντιδημάρχου έπρεπε να αναρτήσουν και στην σελίδα του Δήμου. Αυτά κάνουν οι δημοκράτες, οι ανανεωτικοί, οι άνθρωποι της παρρησίας, διαφάνειας και διαλόγου. Αλλά δυστυχώς τρέχουν να κρυφτούν από ατυχήματα και αυτοτραυματισμούς σε σκοτεινά καταφύγια και σοκάκια. Εμείς θα μιλάμε χωρίς φόβο και για την αλήθεια. Θα εξακολουθήσουμε να υπακούμε σε ένα σταθερό σύστημα αξιών. Οι ενέργειές μας υπερβαίνουν ατομικές επιθυμίες, πάθη ναρκισσισμού, φθόνου, ψεύτικες φιλοφρονήσεις ή συγκινήσεις. Αφορούν στόχους κοινωνικής ευποιίας.
  
Γρηγόρης Κλαδούχος
Ξυλόκαστρο 26 Ιουλίου 2020