1. Γιατί έχει τόση σημασία το κείμενο των καθηγητών; Επειδή είναι πανεπιστημιακοί; Η πολιτική δεν είναι επιστήμη.
2. Τώρα πώς κι έτσι μαζεύτηκαν οι καθηγητές και ξεπέζεψαν από το άλογο της καθαρής μαρξιστικής διανόησης για να συναντήσουν το μεταναστευτικό; Γράφουν ότι οι πρόσφυγες και μετανάστες είναι δημιουργία του καπιταλιστικού συστήματος. Οι ευαίσθητοι καθηγητές δεν έδειξαν ευαισθησία για τις εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες που μετανάστευσαν, κυρίως επιστήμονες. Και αυτών η μετανάστευση δεν είναι αποτέλεσμα των συνθηκών που δημιούργησε ο «καπιταλισμός»; Οι καθηγητές πρέπει να εμφορούνται από καθολικές, οικουμενικές αξίες.
3. Οι πανεπιστημιακοί απαιτείται να επιταλαιπωρούν τα πράγματα, να μην αρκούνται στην επιφάνεια, να αναζητούν τις πραγματικές αιτίες που διαμορφώνουν συγκεκριμένες καταστάσεις και να στρατεύονται στον δημόσιο βίο για την πολιτική ηθική, την δημοκρατία και την ανάπτυξη και όχι να κινούνται με ιδεοληπτικές προσεγγίσεις σε επιλεγμένα ζητήματα μονόπλευρης θέασης.
4. Προτείνω να βρεθούμε σε μία αίθουσα ενός πανεπιστημίου και να φωνάζουμε «θάνατος στον καπιταλισμό», να δηλώνουμε ότι πρόβλημα των Ελλήνων «δεν ήταν ποτέ οι πρόσφυγες» και αμέσως θα ηρεμήσουμε κάνοντας το καθήκον μας, θα πάρει ένα μάθημα και ο καπιταλισμός και ο φασίστας Ερντογάν για τον οποίο οι καθηγητές μας μοιάζει να θέλουν να σκεπάσουν το γεγονός ότι ο Ανατολικός γείτονας είναι το πρόβλημα.
5. Γενικώς, διαχέεται από τα πάνω ένα πολιτικομορφωτικό ραχάτ.
Γρηγόρης Κλαδούχος-Ξυλόκαστρο-8/3/2020
Το κείμενο των πανεπιστημιακών με τίτλο