πρός τό δεῖν οὕτω



  • εὕσημον λόγον δῶτε

     Νικαίας εγκώμιον*του ΚΩΣΤΑ ΧΑΤΖΗΑΝΤΩΝΙΟΥΤη χρονιά αυτή συμπληρώνονται 1700 χρόνια από την Α΄ Οικουμενική Σύνοδο η οποία συνήλθε στη Νίκαια της Βιθυνίας. Οι θεολογικές εκδηλώσεις, προφανώς, θα είναι αρκετές. Στο σημείωμα αυτό ας θυμηθούμε την κάποτε λαμπρή ελληνική πόλη της Βιθυνίας, που γνώρισε κι αυτή τις συνέπειες της κατάκτησης και του εξανδραποδισμού, μέσα από το εγκώμιο που έγραψε ο αυτοκράτορας Θεόδωρος Β΄ Λάσκαρις, τον καιρό που η πόλη ήταν έδρα του εξόριστου βυζαντινού κράτους (μετά την πρώτη άλωση της Κωνσταντινούπολης, την 13η Απριλίου 1204) και το οποίο σε ελεύθερη νεοελληνική απόδοση παραθέσαμε στο βιβλίο Το στέμμα των αυγών (Καστανιώτης, 2020). Το 1331, μετά από τριετή πολιορκία, η Νίκαια έπεσε οριστικά στα χέρια των Οθωμανών. Έκτοτε παρήκμασε και το 1920, πριν εισέλθει σε αυτήν ο ελληνικός στρατός, για μια τελευταία ελπίδα ελευθερίας, γνώρισε τη δήωση από τους τσέτες του Κεμάλ, τη σφαγή των κατοίκων της και την καταστροφή του ιστορικού ναού της Κοιμήσεως της Θεοτόκου (φωτογραφία). Ο άλλος ιστορικός της ναός, η Αγία Σοφία, που μετατράπηκε σε μουσείο

    Προηγούμενα εὕσημον λόγον δῶτε

    Ολα τα εὕσημον λόγον δῶτε








    ΓΙΑ ΤΟ 5Χ5 ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΛΥΚΟΠΟΡΙΑ - ΟΧΙ ΠΙΣΩΓΥΡΙΣΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΚΑΚΟΓΟΥΣΤΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑ

    αναρτήθηκε από : tinakanoumegk on : Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2020 0 comments



    Σήμερα το μεσημέρι, (26/1), έμαθα ότι το απόγευμα στην Λυκοποριά θα πραγματοποιηθεί «διαβούλευση» με θέμα: σε ποιο σημείο θα γίνει το γήπεδο 5Χ5, δίπλα στην γέφυρα του Σκουπαίικου.

    1.   Γιατί δεν υπήρξε ενημέρωση; Η χωροθέτηση του γηπέδου, οι αισθητικές παρεμβάσεις και οι υποδομές είναι πρώτα απ΄ όλα ζητήματα μιας γενικής αντίληψης αξιολόγησης και δεν μπορεί να αφεθεί σε ευκαιριακές, ανεπιστημονικές και αντιλήψεις κακογουστιάς και επικινδυνότητας.

    2.   Έχουμε εδώ και χρόνια ασχοληθεί με το θέμα να κατασκευαστεί ασφαλής και με προδιαγραφές ο κόμβος και νέα γέφυρα σε ένα τοπίο, που δεν υπάρχει άλλο σε όλη την παραλιακή γραμμή του Δήμου. Και για αυτήν την προσπάθειά μας μας έβρισαν (έχω αρχειοθετήσει την θλιβερή αχρειότητα και θα τα δημοσιεύσω), και τώρα, που το έργο βρίσκεται στο τελείωμά του, κάποιοι θέλουν να βάλουν την προσθήκη της κακογουστιάς και απρονοησίας.

    3.   Ο Δήμος έπρεπε να είχε παρέμβει σε όλη την διάρκεια της κατασκευής του έργου, γιατί πολλά μπορούσαν να γίνουν καλύτερα, ακόμα και στο ζήτημα των πεζοδρομίων. Τις τεχνικές υπηρεσίες γιατί τις έχουμε; Θα υποκατασταθεί η αδράνεια με λαϊκίστικους ελιγμούς γνωμοδοτήσεων, με την γνώμη κάθε ανυπέρβλητα αυτοπεπεισμένου  χαραμίζοντας τους κόπους φύσης και ανθρώπων;

    4.   Αυτοί στους οποίους αρέσουν τα συρματοπλέγματα σε επαφή με τον δρόμο, πιστεύω  πώς πρέπει να διαρρήξουν τα διανοητικά δεσμά τους, ώστε να ελευθερώνουν τις δυνατότητες του τόπου μας.
    Αυτά, τα σύντομα προς το παρόν. Η ποιότητα του αισθητικού περιβάλλοντος και η ασφάλεια πρέπει να είναι κριτήρια αποφάσεων. Η τοποθέτηση του γηπέδου 5Χ5 βόρεια του μεγάλου γηπέδου απαγορεύεται και δεν έχει δυνατότητα λόγω διαστάσεων να γίνει εκεί. Εκτός και θέλουν να συνδυάσουν την αναισθητική με την ανασφάλεια, επικινδυνότητα  και παραβατικότητα. Κάθε αγώνας έχει συνέχεια, όπως και κάθε δόμηση μπορεί από μερεμέτια και άστοχες προσθήκες να καταστραφεί.

    Γρηγόρης Κλαδούχος - 26/1/2020



    (Η εικόνα που πλαισιώνει το κείμενο: από διεκδίκηση στον κόμβο για τον κόμβο πριν τρία χρόνια)