πρός τό δεῖν οὕτω



  • εὕσημον λόγον δῶτε

    March 22, 2025Γιάννης Περπερίδης & Αλέξανδρος ΣχισμένοςΜετάφραση, επιμέλεια μετάφρασης και επιστημονική επιμέλεια: Γιάννης Περπερίδης, Αλέξανδρος ΣχισμένοςΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑΟ Luciano Floridi είναι καθηγητής στο πανεπιστήμιο του Yale και ιδρυτικός διευθυντής του Κέντρου Ψηφιακής Ηθικής του ιδίου πανεπιστημίου. Για περισσότερα από τριάντα χρόνια ήταν καθηγητής Φιλοσοφίας και την Ηθικής της Πληροφορίας στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. Έχει δημοσιεύσει περισσότερα από 300 έργα σχετικά με τη φιλοσοφία της πληροφορίας, την ψηφιακή ηθική, την ηθική της τεχνητής νοημοσύνης και τη φιλοσοφία της τεχνολογίας. Τα πιο πρόσφατα βιβλία του είναι τα: The Ethics of Artificial Intelligence – Principles, Challenges, and Opportunities (Oxford University Press, 2023) και The Green and The Blue – Naive Ideas to Improve Politics in the Digital Age (Wiley, 2023). Τα έργα του έχουν μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες (στα ελληνικά κυκλοφορούν βιβλία του από τις εκδόσεις Νήσος και τις εκδόσεις ΟΞΥ). Παγκοσμίως γνωστός ως μία από τις πιο έγκυρες φωνές της σύγχρονης φιλοσοφίας, θεωρείται ο ιδρυτής της φιλοσοφίας








    ΠΕΡΙ ΤΕΧΝΗΣ / του Γιάννη Σχίζα

    αναρτήθηκε από : tinakanoumegk on : Δευτέρα 19 Αυγούστου 2019 0 comments

    Σε ένα Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης κάποιος αφήνει  τα γυαλιά  του. Τα γυαλιά του έχουν βρεθεί  κοντά στον τοίχο, σε μια θέση που χρησιμοποιείται συνήθως για να μπαίνουν  τα διάφορα εκθέματα. Το  διερχόμενο κοινό  προσλαμβάνει την  εικόνα των μεμονωμένων γυαλιών σαν έκθεμα, με αποτέλεσμα να επιδίδεται στην διαρκή φωτογράφησή τους. Τελικά το "σφάλμα" αποκαλύπτεται και (υποθέτω) οι δράστες της φωτογράφησης σπεύδουν να εξαλείψουν τις φωτογραφίες ...


    Στο κατακαλόκαιρο που διανύουμε  με τις τόσες εικόνες της φύσης  "live" που μας πλημμυρίζουν, με τα τοπία που απλόχερα μας δίνουν οι περιστάσεις , με τις συναντήσεις ημέρας και νύχτας και το αίσθημα  γαλήνης που εκπέμπουν,   τέτοιες ιστορίες μας δίνουν μια ευκαιρία να επανεκτιμήσουμε την έννοια της σύγχρονης τέχνης και  να την αξιολογήσουμε σε σχέση με τα "φυσικά εκθέματα". Εδώ ανατρέχω στο έργο του Κοσμά Βίδου ("Πόσο τέχνη είναι η μοντέρνα τέχνη;) όπου εκτίθενται οι κύριες αμφισβητήσεις της μοντέρνας τέχνης. Ο Βίδος ξεκινάει  από τη χήρα του αείμνηστου Μπητλ Τζων Λένον, την  Γιόκο  Όνο, που σε μια performance (τρόπος του λέγειν...) στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης εξέθετε ένα φιλμάκι που την έδειχνε να ουρλιάζει άνευ λόγου για δύο λεπτά....Περνάει στη συνέχεια  στην Μαρίνα Αμπράμοβιτς, που καθόταν σιωπηλή και σε κοίταζε "στοχαστικά" επί ώρες....Αναφέρεται βέβαια  στον  Τομ Στόπαρντ (που καταλάβαινε πως δεν ήταν ο Βίδος ο μόνος που ΔΕΝ καταλάβαινε τη σύγχρονη τέχνη...) και επεξηγεί  : «Δεν είναι καθόλου δύσκολο να κατανοήσεις τη μοντέρνα τέχνη. Αν κρέμεται στον τοίχο είναι πίνακας, αν μπορείς να περπατήσεις γύρω της είναι γλυπτό»....Και προχωράει  με το να καταθέτει την άποψη ενός από τους σημαντικότερους Αμερικανούς κριτικούς, του David Hickey : Όποιος σήμερα έχει διαβάσει ένα κόμικ με τον Μπάτμαν, θεωρείται πως πληροί τις προϋποθέσεις για καριέρα στον κόσμο της τέχνης... 
    Θυμάμαι παλιά ένα φιλμ που διακωμωδούσε τη σύγχρονη τέχνη παρουσιάζοντας έναν μοντέρνο "ζωγράφο", που δεν ήξερε  να κάνει σκίτσο...Γιατί πραγματικά, μόνο η πολύχρονη μαθητεία στην απεικόνιση προσώπων, πραγμάτων και καταστάσεων, είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να προχωρήσει ένας καλλιτέχνης στο δρόμο της αφαίρεσης - πάντοτε όμως μη λησμονώντας τι μπορεί να προσλάβει το κοινό.


    Δεν εννοούμε φυσικά ότι το έργο  όλων μπορεί να έχει  ποιότητες  όπως αυτές που  απήλαυσε πρόσφατα  το αθηναϊκό κοινό με τις δημιουργίες του  Λεονάρντο Ντα Βίντσι και  του Βαν Γκόγκ !  Εννοούμε απλώς ότι η  τέχνη κρίνεται μεταξύ άλλων με την "κατανοησιμότητα", που πρέπει να εκπέμπεται από τα έργα της ....

    https://oikologein.blogspot.com/2019/08/blog-post_22.html?fbclid=IwAR0-tdoU9Biv-_y2UsoCNwh5gwRkL8jh3bFlBEgG3QrsxZf0bjyWG9vPVzU

    Δευτέρα, 19 Αυγούστου 2019



    Ετικέτες: