πρός τό δεῖν οὕτω



  • εὕσημον λόγον δῶτε

     Νικαίας εγκώμιον*του ΚΩΣΤΑ ΧΑΤΖΗΑΝΤΩΝΙΟΥΤη χρονιά αυτή συμπληρώνονται 1700 χρόνια από την Α΄ Οικουμενική Σύνοδο η οποία συνήλθε στη Νίκαια της Βιθυνίας. Οι θεολογικές εκδηλώσεις, προφανώς, θα είναι αρκετές. Στο σημείωμα αυτό ας θυμηθούμε την κάποτε λαμπρή ελληνική πόλη της Βιθυνίας, που γνώρισε κι αυτή τις συνέπειες της κατάκτησης και του εξανδραποδισμού, μέσα από το εγκώμιο που έγραψε ο αυτοκράτορας Θεόδωρος Β΄ Λάσκαρις, τον καιρό που η πόλη ήταν έδρα του εξόριστου βυζαντινού κράτους (μετά την πρώτη άλωση της Κωνσταντινούπολης, την 13η Απριλίου 1204) και το οποίο σε ελεύθερη νεοελληνική απόδοση παραθέσαμε στο βιβλίο Το στέμμα των αυγών (Καστανιώτης, 2020). Το 1331, μετά από τριετή πολιορκία, η Νίκαια έπεσε οριστικά στα χέρια των Οθωμανών. Έκτοτε παρήκμασε και το 1920, πριν εισέλθει σε αυτήν ο ελληνικός στρατός, για μια τελευταία ελπίδα ελευθερίας, γνώρισε τη δήωση από τους τσέτες του Κεμάλ, τη σφαγή των κατοίκων της και την καταστροφή του ιστορικού ναού της Κοιμήσεως της Θεοτόκου (φωτογραφία). Ο άλλος ιστορικός της ναός, η Αγία Σοφία, που μετατράπηκε σε μουσείο

    Προηγούμενα εὕσημον λόγον δῶτε

    Ολα τα εὕσημον λόγον δῶτε








    Το ζήτημα της ασφάλειας και της παράδοσης προς κυκλοφορία του ισόπεδου κόμβου της Λυκοποριάς έφερε στη Βουλή με ερώτηση του ο Βουλευτής Κορινθίας Χρίστος Δήμας.

    αναρτήθηκε από : tinakanoumegk on : Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2019 0 comments
    ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΝΑ ΘΥΜΗΘΟΥΝ ΟΣΑ ΕΛΕΓΑΝ ΚΑΙ ΑΔΙΚΑ ΚΑΤΗΓΟΡΗΣΑΝ. ΓΝΩΣΗ, ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ, ΕΥΘΥΝΗ.
    Το ζήτημα της ασφάλειας και της παράδοσης προς κυκλοφορία του ισόπεδου κόμβου της Λυκοποριάς έφερε στη Βουλή με ερώτηση του ο Βουλευτής Κορινθίας Χρίστος Δήμας. Ο κ. Δήμας ζητά από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να αποσαφηνίσει μεταξύ άλλων γιατί δόθηκε εξαρχής ο κόμβος στην κυκλοφορία, ενώ δεν είχε διασφαλιστεί η ασφάλεια για τα διερχόμενα οχήματα και τους πεζούς. Επιπλέον, ζητά το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των εργασιών αλλά και την ανάληψη ευθυνών για την καθυστέρηση στη χρήση του έργου.
    Αναλυτικά το κείμενο της Ερώτησης:
    ΕΡΩΤΗΣΗ
    Προς: Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
    Θέμα: Ασφαλής λειτουργία ισόπεδου κόμβου Λυκοποριάς
    23.01.2019
    κ. Υπουργέ,
    η νέα Εθνική Οδός Αθηνών – Πατρών αποτελεί ένα κομβικό έργο για τις περιοχές που διέρχεται, βελτιώνοντας την καθημερινότητα αλλά και τις προοπτικές ανάπτυξης. Παρά την παραχώρηση της προς κυκλοφορία, υπάρχουν ορισμένα σημεία που χρήζουν άμεσης παρέμβασης, προκειμένου να διασφαλιστεί πως η απρόσκοπτη χρήση της -από τα διερχόμενα οχήματα και πεζούς- δεν εγκυμονεί κινδύνους για την ασφάλεια τους.
    Πιο συγκεκριμένα, αναφέρομαι στην Έξοδο Λυκοποριάς, το σημείο σύνδεσης της νέας Εθνικής Οδού Αθηνών-Πατρών με την παλαιά Εθνική Οδό Κορίνθου-Πατρών στην περιοχή Σκουπέικου ποταμού, μεταξύ των τοπικών κοινοτήτων Λυκοποριάς και Σαρανταπηχιώτικων.
    Όπως επισημαίνουν αρμόδιοι φορείς, κάτοικοι της περιοχής και οι τεχνικοί σύμβουλοι αυτών, υφίσταται μείζον ζήτημα ασφαλείας στον ισόπεδο κόμβο. Υπάρχει αφενός ζήτημα στατικής επάρκειας της γέφυρας και αφετέρου έλλειψη πεζοδρομίων κατά μήκος της. Επίσης, εκκρεμεί ο εγκιβωτισμός του ποταμού.
    Με δεδομένο, πως η ασφαλής λειτουργία του κόμβου είναι ζωτικής σημασίας για την περιοχή και αποτελεί επιτακτικό αίτημα των κατοίκων, ερωτάσθε:
    α) Γιατί δόθηκε εξαρχής ο κόμβος στην κυκλοφορία, ενώ δεν είχε διασφαλιστεί η ασφάλεια για τα διερχόμενα οχήματα και τους πεζούς; Είχαν εξασφαλιστεί οι αναγκαίοι παράγοντες ασφαλούς διέλευσης τους για τα διερχόμενα οχήματα και τους πεζούς; Ποιος είχε λάβει την ευθύνη για την λειτουργία του κόμβου πριν οι κάτοικοι υπογραμμίσουν με επιχειρήματα πως ήταν επικίνδυνος;
    β) Σε ότι αφορά την υφιστάμενη γέφυρα: Είναι ασφαλής η διέλευση της από πεζούς και οχήματα; Υπάρχει στατική μελέτη που να αναγνωρίζει τη λειτουργία της ως ασφαλή προς χρήση; Απαιτούνται περαιτέρω εργασίες; Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των εργασιών αυτών;
    γ) Τι προτίθεται να κάνει το Υπουργείο Υποδομών, προκειμένου ο ισόπεδος κόμβος να δοθεί -ασφαλής προς χρήση- το συντομότερο στην κυκλοφορία; Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των εργασιών; Ποιος φέρει την ευθύνη για την καθυστέρηση στη χρήση του;
    KORINTHIAKOI-ORIZONTES.BLOGSPOT.COM
    Το ζήτημα της ασφάλειας και της παράδοσης προς κυκλοφορία του ισόπεδου κόμβου της…

    Ετικέτες: