Σάββατο 13 Ιανουαρίου 2018

ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΜΒΟ ΕΙΣΟΔΟΥ ΣΤΗΝ ΛΥΚΟΠΟΡΙΑ - ο κόμβος πρέπει να υπηρετεί ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ, όχι μόνο ανθρώπους μέσα σε αυτοκίνητα




Panos Tsilidis
Διαχειριστής · 10 Ιανουαρίου στις 7:23 μ.μ. · Αθήνα, Attica
Χθες περιπλανιόμουν κάμποσο στον Κόμβο και τον περπάτησα απ' άκρη σ'άκρη....θα τολμήσω να γράψω κάποιες σκέψεις μου...
Περιμέναμε τόσον καιρό να γίνει αυτό το έργο, το θεωρούσαμε θετικό στοιχείο για την περαιτέρω εξέλιξη/ανάπτυξη του χωριού και τώρα που επιτέλους τέλειωσε δεν μπορούμε να το χαρούμε...σκεπτόμουν τι άλλαξε τόσο "δραματικά" από πριν;...μπήκαν οι λευκές διαγραμμίσεις και φάνηκε ο ίδιος δρόμος στενός ;...τόσα φορτηγά και εργοταξιακά οχήματα που μας ταλάνισαν τόσο καιρό πάνω-κάτω δεν ήσαν επικίνδυνα;...λέμε πεζογέφυρα ξέρουμε άραγε πώς θα είναι πότε θα φτιαχτεί πώς θα το εκμεταλλευτούν κάποιοι;...έχει κάποιος δει σχέδια για το πως θα είναι αυτή η κατασκευή;....μήπως δύο φανάρια στη διάβαση και δύο σήματα ΠΡΟΣΟΧΗ έλυναν το θέμα;
Το Πάσχα έρχεται γρήγορα και το καλοκαίρι δεν αργεί...για τους επισκέπτες, από φανοστάτες ο δρόμος υποφέρει, οι κάδοι απορριμάτων στενεύουν περισσότερο τον δρόμο, έχουμε έναν καινούργιο Σιδηροδρομικό Σταθμό που παλιώνει αλλά τρένο θα αργήσουμε ακόμη να δούμε και οι τσούχτρες δεν ξέρουμε ακόμη αν θα διώξουν κι'εφέτος τους τουρίστες....μήπως κοιτάμε το δένδρο και χάνουμε το δάσος; Δώστε μας γρήγορα τον Κόμβο... να γνωρίσουν το μέρος περισσότεροι, να δουλέψουν λίγο πιο πολύ οι επαγγελματίες, μήπως και νοικιαστουν διαμερίσματα, μήπως αναπνεύσουμε όλοι λίγο καλύτερα....να γίνει η ζωή μας λίγο πιο εύκολη...


Γρηγόρης Κλαδούχος Σας ευχαριστώ για την αποδοχή μου ως μέλος της Ομάδας.

Είδα το θέμα που κοινοποιήσατε και ειλικρινά, προσπάθησα να αντιληφθώ τι θέλετε να πείτε. Τρεις φράσεις με δέκα αποσιωπητικά σημαίνει ότι το νόημα βρίσκεται σε όσα υπονοούνται. Ή δεν είναι απόψεις γιατί τα ερωτηματικά είναι περισσότερα από τις προτάσεις. Το κείμενο δεν έχει ευκρίνεια.

Δυστυχώς οι τοπικοί εκπρόσωποι ή και πολίτες, όταν έπρεπε δεν ενδιαφέρθηκαν για τις συνδέσεις με τα νέα συγκοινωνιακά δίκτυα, παρά μόνο οι Ευρωστίνιοι για τα δύο τούνελ και για τον κόμβο στην περιοχή συνάντησης Λυκοποριάς-Σαρανταπηχιώτικων.

Όταν προτείνετε να μπει σήμανση «ΠΡΟΣΟΧΗ», σημαίνει ότι αναγνωρίζετε επικινδυνότητες. Και στον ορίζοντα είναι νέα γέφυρα όχι μόνο για την υπερτοπική συγκοινωνία, αλλά και για την ασφαλή διατοπική πρόσβαση και στον μοναδικό (σε όλη την παραλιακή γραμμή του δήμου) οργανωμένο δημόσιο χώρο δυτικά και σε επαφή με το ποτάμι. Έτσι ο συγκοινωνιακός κόμβος αυτοκινήτων πρέπει ταυτόχρονα να υπηρετεί τον κοινωνικό κόμβο, την περιοχή «Δασάκι», που όπως ανέφερε και ο στρατηγικός σχεδιασμός του Δήμου «αποτελεί σημείο αναφοράς για τον Δήμο και είναι υψηλής αισθητικής και περιβαλλοντικής αξίας».

Έχουμε δικαίωμα να λέμε τι δεν έγινε αν είχαμε προτείνει τι έπρεπε να γίνει. Αλλά μπορείτε να μας πείτε με σαφήνεια και εσείς, και όλοι μας, τι πρέπει να κάνουμε από εδώ και μπρος. Σε ένα διάλογο που αφορά προτάσεις για το μέλλον μας, ώστε αυτό νάχει και κάποια στοιχεία διαμόρφωσής του από τη δική μας παρέμβαση.


Panos TsilidisΔιαχειριστής ομάδας Προς κ. Γρηγόρης Κλαδούχος καλωσήρθατε στην Ομάδα. Σχετικά με το σχόλιο σας υπενθυμίζω ότι εκφράζω τις προσωπικές μου απόψεις με το δικό μου τρόπο γραφής. Τα ερωτηματικά σημαίνουν προβληματισμούς, τα αποσιωπητικά ότι τα πολλά λόγια είναι φτώχεια. Η αργοπορία δεν ωφελεί το χωριό. Εγώ σαν απλός πολίτης προτείνω φωτεινούς σηματοδότες. Εσείς αν είστε ειδήμων τι προτείνετε;

Γρηγόρης Κλαδούχος Κ. Panos Tsilidis Εκείνο που προτείνω και νομίζω ότι αποτελεί προϋπόθεση κάθε αποτελεσματικής συζήτησης είναι να είμαστε σαφείς και με τεκμηριωμένες απόψεις. Το «έχω το δικό μου τρόπο γραφής» δείχνει μικρό ενδιαφέρον για το αν ο άλλος προσλαμβάνει αυτό που θα θέλετε να πείτε. Φαντασθείτε ότι δεν καταλάβατε τις προτάσεις μου αν και δεν έχουν ούτε αποσιωπητικά, ούτε ερωτηματικά.

Καλή η συζήτηση σε σελίδες του facebook, αλλά ο δημόσιος λόγος είναι κάτι περισσότερο. Γιαυτό προτείνω αν έχετε κάποιες ιδέες να κινήσετε διαδικασίες διαλόγου, ώστε να πει τη γνώμη της η τοπική κοινωνία. Μην περιμένετε κάτι από τους τοπικούς εκπροσώπους. Όλα είναι αποτελέσματα θεσμών και κοινωνίας.

Αν το μόνο προφανές που χρειάζεται το επίμαχο σημείο είναι τα φανάρια δεν χρειάζεται και να συζητάμε. Αν κλείνουμε όπως-όπως το θέμα σημαίνει ότι αξίζουμε αυτά που μας δίνουν και δεν χρειάζεται να έχουμε απαιτήσεις και να τις διεκδικούμε. Ήδη από πληροφορίες μου η παλιά λόγω ανεπάρκειας θα αντικατασταθεί με νέα γέφυρα. Διευθετήσεις θα γίνουν και στο ποτάμι.
Θα σας πρότεινα να περπατήσετε στο δυτικό μέρος του δρόμου και στο βόρειο, αλλά φοβάμαι για την ασφάλειά σας, αφού το πλάτος κυκλοφορίας περιορίζεται όσο αυτό ενός φορτηγού.

Στον «κόμβο» δίνω άλλες διαστάσεις και σημασία από αυτήν πρόσβασης Αθηναίων για το Πάσχα. Σε προηγούμενα κείμενά μου έχω προτρέψει να σκεπτόμαστε ότι κάθε επικοινωνιακή υποδομή μπορεί να είναι παράγων αποκλεισμού ή κυριαρχίας, αν εμείς δεν προτείνουμε συμπληρωματικά που εξυπηρετούν τις τοπικές ανάγκες. Το αρχικό ερώτημα είναι ποιο είναι το χωριό και πως ωφελείται.

Panos TsilidisΔιαχειριστής ομάδας Κύριε Γρηγόρης Κλαδούχος δεν θέλω να συνεχίσω τον διάλογο μαζί σας όχι γιατί υπάρχει αντιπαράθεση εκ μέρους σας αλλά γιατί χρησιμοποιείτε υπαινιγμούς που υποκρύπτουν προσβολές. Δεν αποφασίζει μια μικρή μειοψηφία για το μέλλον της Λυκοποριά ς. Δεν είμαι ο Αθηναίος που περπάτησε το Πάσχα. "Περπατώ" στη Λυκοποριά από το 1970 και το σπίτι μου δεν είναι στο τέλος του χωριού και μπορώ και ακούω περισσότερες φωνές... Καλημέρα σας.

........................................................................................................................................................................

Πολλά μπορούν να ειπωθούν για τα παραπάνω. Εκείνο στο οποίο επιμένω είναι: ο κόμβος πρέπει να υπηρετεί ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ, όχι μόνο ανθρώπους μέσα σε αυτοκίνητα. Δείτε τη φωτογραφία. (Γ. Κ.)